I am sorry to say…

But you are NOT our biggest loser !

Har du sett Amerikanska Biggest loser med Alison har du sett hur hon blinkar, tittar personen som var sämst och misslyckades djupt i ögonen och säger just ”jag är ledsen men du är inte vår största förlorare”

Men vänta nu! Personen i fråga har oftast gått ner 1-4 kg på en vecka slitit timma efter timma i gymmet men just den veckan har knoppen tagit ett break och kroppen säger stopp.

Är det verkligen rätt att tävla i vikt?! Ja tycker mitt ena jag för dom sporrar varann, man sitter hemma i TV soffan och blir inspirerad och vaddå dom får PT, mat och allt serverat på ett silverfat.

Nej säger mitt andra jag, det är rävspel, mobbning, taktikutröstningar och jag tror inte det är hälsosamt att losa 10 kg på en vecka.

I morgon är det en vecka sen jag började. Kommer titta nervöst på telefon hela dagen och bara vänta på samtalet från Alison…
”Lotta, i am sorry to say…”

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Tagged with: ,
Publicerat i Psykologi, Viktminskning
3 comments on “I am sorry to say…
  1. Cathrine skriver:

    Strunta i Alison eller vad hon nu hette….
    Vi andra kommer att säga så här imorgon: ”Vi är glada, men du är din egna allra största segrare”
    Oavsett hur många små gram, hekto, dl, kilo, ml etc du gått ner så är du på rätt väg och det är en sjukt bra vinst bara det….Du är en enorm inspirationskälla för mig och jag vet att jag kommer att stöta på patrull ofta…..då vet jag att du kommer att säga samma sak som mig….”du är din egna allra största segrare”

    Go girl, go girl!

  2. Anette skriver:

    Jag är också så himla kluven till det där programmet.
    Å ena sidan så tappar folk faktiskt vikt och ser att de kan göra det. Självkänslan får en boost och jadda jadda…
    Meeeen…å andra sidan så ska 180-kilosmänniskorna springa tills de kräks och jösses sån påfrestning på hela systemet. Inte undra på att vissa svimmar av eller får andra krämpor. Att peppa och ta folk förbi mentala hinder är ju suveränt, men att med skrik, hot och okvädesord försöka få folk att prestera är en annan sak. Där tar mitt intresse slut.

    I´m happy to say – you´re not in that crazy TV show =)

  3. Annica Lundgren skriver:

    jag kan nu bara säga att jag avskyr såna program….de är förnedrande. För att få all credit och support och hejja rop av vänner så tycker jag man skall kämpa själv genmo att ändra kost mer motion m.m. ett tv program som alla står och skriker åt en att kämpa och få som sagt allt serverat…nej inte för mig…..fusk

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

Lotta på Instagram
Nybakade scones och te! #val2014 #valvaka #nervös!!!
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

