Det tar 22 minuter att säga 1000 tack så…

…jag säger bara ett stort TACK till

min dotter som i morse krama och mig och sa, men mamma du har gått ner jättemycket, till min man som sa det syns jättemycket i ansiktet, till min son som säger -du är vacker mamma-, till min syster som har samma problem och som gör denna resa med, till mina föräldrar som pushar och stöttar med sina fina kommentarer, till alla bloggare som jag följer och som inspirerar mig men framför allt tack till DIG!!

Ja just DU som just NU läser dessa rader!

Jag känner inte dig personligen, jag vet faktiskt inte ens vem du är, men jag vet att du läser min blogg och det inspirerar mig och gör att jag -trots idétorka- tycker det är kul att skriva vidare.

Jag började bloggen som en ”spark i arslet” och som terapi för mig och syrran. Denna gången är vår sista chans till ett hälsosamt liv som jag ser det. Det här jojo-bantandet har tagit alldeles för mycket tid, energi, kraft, humör och pengar från oss och jag skulle aldrig orka en gång till efter detta.

Jag har många gånger smugit med att jag bantar för när (nej inte om utan när…) jag misslyckas så är det ingen som kan titta snett men inte denna gången! Jag vet att du inte kommer titta snett på mig, jag tror faktiskt att du kanske till och med knyter näven och säger ”kom igen tjejen, du fixar det här” :) Det är det som gör att det är så lätt att skriva.

Kram! Lotta

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Tagged with: , , , , ,
Publicerat i Allmänt, Banta, Framgång, Välbefinnande
5 comments on “Det tar 22 minuter att säga 1000 tack så…
  1. Camilla Nyqwist skriver:

    Puss!

  2. Eva skriver:

    Härligt tjejen! Fortsätt kämpa, det gör jag för jag ska inte ge upp innan mitt mål är nått, det har jag alltid gjort tidigare.
    Kram kram

  3. Katja skriver:

    Meh… Mig känner du väl? ;) Du ska veta Lotta att du är en fantastisk kvinna! En av de mest fantastiska och inspirerande människor jag känner! Puss på dig!

  4. Anette skriver:

    Heja heja Lotta! Du är bättre än vitaminpiller du. :mrgreen:
    Och dessutom väldigt söt i Uncle Sam-kläder.

  5. Cathrine skriver:

    Tack Lotta….det är grymt skönt att inte vara ensam. Vi fixar detta….hajja oss två i varsin nätt liten klänning på bröllopet i augusti….:-)

    Fortsätt skriva, jag har blivit beroende av att läsa din blogg. Har varit dålig på att kommentera ett tag men jag har inte…..hmmmm… ska jag ljuga till nåt…nej…jag säger som det är, har inte haft lust eller ork. Älskar dig syrran!

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 1 062 andra följare

Lotta på Instagram
"vill du ha cider, öl, chips, pizza?" tack men Jag ska jobba!!
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 062 andra följare

