Gooooooodmorning VÄRLDEN!

Nä, det är inte resterna av AW.n som gör mig så här pigg. Jag är numera en extrem morgonmänniska!

Var enda lördag och söndag vaknar jag före tuppen! Idag slog jag upp dom blå 06.28!!! Trött? Näpp! Inte ett dugg! Sitter i soffan? JAPP!

Jag kan nog alla program som visas på TV på helgmorgnarna. :) Idag har jag planerat in lite aktiviteter från 9 så jag ska fixa naglar, sen en lång promenad med syster och en vän, åka och titta på dotters innebandymatch för att sen åka och köpa promenadskor till min man.

Tiden springer iväg på helgen och snart är det kväll och dags för middag. Men om jag skulle vara lite smart och utnyttja tiden? När jag nu vaknar så tidigt så verkar det ändå som om latmasken i mig sover. Om jag lyckas väcka den till liv så är ju faktiskt morgonen en ypperlig tidpunkt att ta promenaden! Det är tomt på trottoaren, fåglarna kvittrar som mest på morgonen och luften är lätt!

Märker ni hur jag har vänt från ”gåhatare” till faktiskt gilla det. :D

Jag har bara en liten fundering. När äter man?? Innan man går eller efter? Ska man ta lite protein eller energidryck innan eller vad? Jag har hört en massa olika studier och det finns lika många åsikter som det finns fanatiker med datorer. Googlar man på Äta före eller efter träning så hittar man även nån som tycker att man ska äta under träning.

Just nu är jag inte hungrig då jag åt en fantastiskt god middag på Texas Longhorn i går men jag tar ett äpple för om i fall att. Men jag vill verkligen veta vad som är effektivast för även om jag sagt att detta inte bara handlar om bantning så vill jag fortfarande gå ner i vikt!

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Tagged with: , , , , ,
Publicerat i Allmänt, Banta, Hälsa, Mat, Motion, Träning, Välbefinnande
5 comments on “Gooooooodmorning VÄRLDEN!
  1. Camilla Nyqwist skriver:

    Jag måste äta lite innan jag går iväg. Annars blir jag yr i mössan. Och då blir det bara jobbigt. En kopp kaffe och en tallrik extra fiberrik havregrynsgröt med lite mjölk och någon god sylt (någon matsked) eller rivet äpple eller något. Det är inte så många kalorier i det, så det förbränner man snart under promenaden. Jag har också hört att man ska äta efter morgonpromenaden. Men jag har alltid ätit lite innan och det funkar ändå att gå ner i vikt. Bara man tänker lite extra på vad man stoppar i sig. Lagom är alltid bäst, i alla sammanhang.
    Även i detta… Vi ses sedan… =o))

  2. Anette skriver:

    Efter vad jag förstått så är man ute i marginalerna och trampar när det gäller det där med att gå före frukost.
    Jag skulle rösta på att göra det som känns bäst. I slutänden så vill du ju fortsätta tycka att det är skönt att promenera väldigt länge till. Typ livet ut. :-D

    • Lotta skriver:

      Yes, och en tallrik flingor och gröt med frukt var en väldans bra kick för att orka gå :) Jag ska vila i morgon en sen är jag igång igen!

  3. emmelethin skriver:

    Godmorgon! Härligt att vara så pigg :-)
    Jag brukar äta 1/2 banan innan jag springer och sedan en proteinshake efteråt, det funkar för mig.
    Ha en skön helg!
    // Eva

    • Lotta skriver:

      Köper du protein och gör egen shake eller färdigmixad? Sen en JÄTTEdum fråga men jag har liksom inte förstått det här med proteindrinkar och nötter i shake så du får mer än gärna förklara för en oinsatt! :)

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

Lotta på Instagram
Tänkte försöka odla lite gröna fingrar. #mynta #basilika och #vitlök.  Men kolla!  Plantorna är redan gröna! #trädgårdsmästare! 👍😁
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

