Förr var dans erotik. I dag är det gymnastik.

När jag var ung dansade jag jämt! Jazzdans, jazzbalett, disco och danstävlingar. Min danspartner Flosse och jag var grymma och vi vann en hel del tävlingar. Vi tävlade även i dans på rullskridskodiscot i Halmstad och vi rockade fett!
En flickflack på rullskridskor var väl ingen konst. Det var dansparty jämt!

Oj oj oj vilka tider det var! 8-)

Idag ser jag mest ut en med dålig höftprotes på dansgolvet. Flyttar helst inte fötterna mer än en meter i vardera riktning. Risken är att jag börjar lida av separationsångest ifrån hörnet annars.

Dans är ju en GRYM träning! Har ni testat??? Jag testade Zumba…hemma…en gång… Herreje!

Jag säger bara 2 ord KO ORDINATION. Precis så är det! Jag ser ut som en ko på grönbete när jag kör zumba. Hon på tvn går åt höger, naturligtvis går jag åt vänster. Hon skakar på rumpan, jag utlöser en lättare jordbävning, Hon går 2 steg fram bak, 3 höger vänster, 1 upp två ner och kör en spinn… jag letar förtvivlat efter stoppknappen på  DVDn.

Så hur förenar jag då min kropp och min knopp i detta äventyr? Min knopp älskar dans men min kropp tror jag det handlar om en brottningsmatch med mig själv.

Jo nu ska jag testa MAGDANS! DET låter väl vansinnigt kul! Fördel är att det räcker att jag sätter magen i gungning å slutar den inte dallra men det är väl det som är grejen ;) Let’s ROCK!

Nästa gång kanske det blir pole dance eller varför inte lite hula hula ;)

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Tagged with: , , , , , , , ,
Publicerat i Allmänt, Banta, Dagens Tips!, Motion, Träning, Välbefinnande, Viktminskning
2 comments on “Förr var dans erotik. I dag är det gymnastik.
  1. Man! skriver:

    :) Love you !!

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 884 andra följare

Lotta på Instagram
En som är glad för att man är hemma 😜🐱💞 tänk att man kan sakna ett litet djur så!
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 884 andra följare

