Planering är A och O annars går det åt h-vete!

I onsdags åkte vi på en dagstripp till Örebro för att kolla fotboll.

Vi åkte vid 2 tiden på dagen och visste att vi inte skulle komma hem förrän 12-tiden på kvällen men hade jag planerat för det?? NÄ just!

Innan vi började åka sprang jag in på affären och plockade åt mig lite Kellogg’s bars, risifrutti, lite frukt, cola zero och Allévo bantardryck. Så här efteråt när jag skriver det inser jag ju hur otroligt osmarta val det var.

Summa summarum: Framme i Örebro är jag hungrig som ett djur och det slutar med att jag äter 1,5 hamburgare och en halv grillad tjockkorv + min bar och inte fan blev jag mättare för det. Oj, glömde nämna påsen ”JÄTTESALT” som oxå slank ner?

I går när jag vaknade upp var magen som en spärrballong och den lät! Dessutom kändes det otroligt o-bra. :(

SÅ, planering, planering och åter planering. Det får ta den tiden det tar helt enkelt för det där var absolut inge kul!

Min första åtgärd blir att inhandla en Inte-äta-hemma box. Inte en vanlig matlåda eller speciell som passar i min väska. Nummer 2 blir att samla på mig allsköns tips och recept på bra, nyttig, kcal-bra och mättande Inte-äta-hemma mat och här tar jag gärna hjälp av er! Maila mig eller skriv en kommentar! Alla tips är välkomna och kommer sen att publiceras här på bloggen!

Nummer 3 blir att göra en kalender för matplanering. Och det gäller all planering, även det vi äter till vardags!

http://energipussel.se/wp-content/uploads/2011/10/planera.jpg

För några veckor sedan åt jag en så fantastiskt god middag, vet jag och det vet min man med för jag stönade så ;) men allvarligt så kommer jag bara ihåg 4 av 5 ingredienser så med en matplanering blir det lättare för mig att komma ihåg allt gott jag äter. Jag är lite av kalenderfreak tror jag allt.

Sist men inte minst så ska jag laga och frysa in mer portionsbitar. Typ kycklingspett eller falafel eller liknande som jag just för mina Inte-äta-hemma tillfällen kan lägga i min Inte-äta-hemma box.

Det finns ett litet problem dock och det är att på vissa ställen får man inte ta in egen mat. Men det får jag lösa då för jag vill aldrig mer hamna i situationen där jag är så hungrig att jag trycker i mig hamburgare och korv utan kontroll.

Nu tar bloggen ett par dagars ledighet igen. Många röda dagar i kalendern just nu :D och dessutom tar det tid att mind-mappa, kalendra och planera så vi hör på söndag igen! Tills dess hoppas jag på en massa goa tips från er på Inte-äta-hemma och lätt-att-göra mat!

Trevlig helg!

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Tagged with: , , , , , ,
Publicerat i Allmänt, Framgång, Fuska, Hälsa, Mat, Psykologi
One comment on “Planering är A och O annars går det åt h-vete!
  1. Sara skriver:

    Ha en kylväska hemma som du kan fylla med ät och drickbart när ni ska ut på sådana saker så är det bara att fylla den med hemlagat. :)

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

Lotta på Instagram
Tänkte försöka odla lite gröna fingrar. #mynta #basilika och #vitlök.  Men kolla!  Plantorna är redan gröna! #trädgårdsmästare! 👍😁
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

