Vad blir det för mat?

I dag ska vår dotter och hennes pojkvän laga Pasta Carbonara. GOTT!  Idag bygger vi kroppen för att tåla sitt första riktiga styrketräningspass i morgon. :)
Ser verkligen fram emot att få lära mig vad man gör på ett gym en gång för alla.

Sen blir det att se till att äta rätt. Rätt mat och rätt antal kcal. Jag tycker att jag lärt mig vad ett bra intag för mig är när jag cyklar, simmar och går är och hur mycket jag kan äta för att inte rasa i vikt utan ha en långsam nedgång. Nu gäller det att plugga på styrketräning och förbränning. Jag vill inte gå ner för fort utan lära mig äta rätt utifrån styrketräningens förbränning.

Större muskler förbränner nämligen fler kalorier än små, och den effekten gäller under alla dygnets 24 timmar. Räkna med att varje kilo muskler ökar din förbränning med 20 kcal/dygn. Källa: iFORM

Nu är inte min tanke att jag ska få stora muskler utan få styrka och få en stark och fit kropp så det kommer nog bli en utmaning att få till det i början.

När jag läser, tänker och hör om styrketräning så ser jag proteindrycker, energibarer och prestationshöjare framför mig men jag har inga tankar på att börja konstra med tillskott utan jag fortsätter min resa genom att äta och leva som jag gjort så här långt.

Förr ingick inte sallad och grönt i mina måltider men jag kan ärligt säga att en måltid utan frukt eller grönt inte är lika gott längre! Smoothien till frukosten eller grapefrukten…persiljan på mackan eller avocadon till kassler. Mums!

I vår mataffär kliver man raka vägen in i en otrolig frukt och gröntavdelning direkt ifrån entrén så korgen brukar vara välfylld innan vi kommer till köttavdelningen och en av mina favoriter är babyspenat som jag har till precis allt.

Vi får väl se om jag blir hungrig som ett djur nu när jag börjar styrketräna.

image

PS!Ni hittar mig fortfarande i bassängen, på cykeln och i promenadspåret :D

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Publicerat i Allmänt, Banta, Kcal, Mat, Träning

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

Lotta på Instagram
Så klart man får en egen pizza när man är katt! 🍕 #bortskämd med all rätt! #Fia 😁
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

