Lyfta skrot!

För mig har alltid ”lyfta skrot” och bodybuilding varit en värld jag haft noll intresse av.
Jag har gjort ett par försök men usch vad jag tyckt det varit jobbigt. Tunga vikter, svettlukt och speglar överallt!
Som överviktig är det o-kul att se sig själv i alla dessa speglar. Tjock, otränad och bara för det så blir man blek med. Man sätter på sig bylsiga kläder för att dölja övervikten och dom gör att man ser ännu större ut. Dessutom svettas man som en gnu för att man har på sig fel kläder och vad händer då? Jo kläderna klibbar fast mot kroppen och visar var enda valk man har.

Tunga vikter som man ska försöka rubba. Hallå! Jag är en svag tjej! Hur tänkte dom när dom gjorde allt så tungt?! Finns det inget lättare?!

Sen ska du göra alla grejer ett visst antal rep på ett visst antal set på ett visst antal grupper på ett visst antal sek med ett visst antal sek vila. PUH! Det kallas grundprincip. Jag kallar det matematik eller hjärnfysik!

Vad hände sen då?! Jo då kom dom. träningsmaskinerna. Jag säger bara TRANSFORMERS!
Jag fattade ingenting! För mig såg varje maskin likadan ut och jag var övertygad om att när jag satte mig så skulle den äta upp mig!

Gymredskap a la transformers!

Pinnar, stavar, tyngder och vikter i en enda röra och med en bruksanvisning på engelska. Provade att dra lite här men gav snabbt upp.

Men men, detta är gammalt och glömt och nu är det nya tider och nya maskiner. Dom är ljusa och fina och bruksanvisningen är på svenska men det bästa av allt är att på detta gymmet är det inte så mycket folk!

Jag kan sitta och klämma och känna, läsa och testa mig fram på vilken vikt som passar mig utan att jag tror nån står och glor. Många av mina vänner säger samma sak. Man tror folk glor och man är rädd att göra fel och göra bort sig därför väljer man bort gym. Men nu är jag här och i går lullade vi runt i säkert 2 timmar för att lära oss maskinerna och det var hur kul som helst.

Hittade ett par favoritmaskiner! Bland annat denna rumpplågaren, så nu ska här lyftas skrot :lol:

Det är inte absolut inte gratis att träna på gym men jag har valt att investera i mig själv denna gången. Jag är duktig på att göra av med pengar och speciellt vårat matkonto har varit enormt men nu får det kosta på. Jag måste satsa på mig själv och en pigg och glad Lotta är en toppenbra Lotta för familj, vänner och omgivning.

Tärningsvärk idag? Näpp! Men jag förstår att det kommer ändras nästa gång när jag lägger på lite vikter på maskinerna oxå. ;)

Jag och vår dotter på Forma!

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Tagged with: , ,
Publicerat i Allmänt, Banta, Hälsa, Lycka, Träning, Välbefinnande

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

Lotta på Instagram
Planeringsmöte med jag och mig. Får bli en till för jag säger emot alla mina idéer! #thepublic #sundbyberg #möte
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 063 andra följare

