En vit vecka!

När man är så insyltad som jag är i fett som man vill ha bort så blir det lätt att det tar över en del av ens liv.

Man pratar om träning, mat, kcal, träning, kcal, råd och rön, tips och idéer och ännu mera träning och kcal och man tänker inte på något annat.
Dessutom är man väldigt egoistisk och pratar kanske om det vid matbordet, ”jasså, ska du verkligen ta en matsked bearnaisesås som innehåller 30 kcal till? Eller vid lunchen på jobbet så sitter alla ”bantare” med sin sallad version 58 vecka 32 och berättar att ”jag har minsann gått ner 8 kilo tack vare min sallad”.

Läste Paolo Robertos blogginlägg om just detta. Jag lever för att äta!.

Så ja, jag kommer fortsätta blogga om mina kcal och träning och jag kommer svara om någon frågar men jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att inte pådyvla någon mina idéer, tankar, råd och rön om vad som är bra eller inte. Jag vill inte ha matfnatt!

Här börjar min vita vecka! Fri från matprat och matfnatt!

När vi ändå är inne på ämnet Paolo så tänker på böcker och DÅ kommer jag på att han skrivit en bok och DÅ kom jag på att han förespråkade en kvart om dagen-träning och DÅ kom jag på att vi gör ju plankan 2 minuter per dag och DÅ kom jag på att det är bara 13 minuter kvar att uppnå 15 minuter och DÅ kom jag på att jag ska utmana er!

Ge mig tips på bra övningar som totalt ger 15 minuter workout som jag kan göra utan att svettas som en gnu, uppdelat eller komprimerat funkar vilket som.

Plankan gör jag redan 2 minuter per dag så jag saknar alltså 13 minuter workoutövningar! Men utmaningen ligger inte bara i ”gnusvettfria-enkla-roliga-övningar” utan i att ni gör det med mig!
Någon som törs anta min utmaning? ;)

Jag och min kollega Embla rockar loss på Plankan kl 11.00 idag den 15/10!

www.jagakcal.se är en berättelse om hur jag har valt att en gång för alla lära mig ta hand om mig själv och aldrig mer hamna i överviktsfällan. Bloggen har fått en egen sida på facebook så man kan även följa den där! http://www.facebook.com/IJaktenPaKcal

Tagged with: , , , , , , ,
Publicerat i Allmänt, Banta, Dagens Tips!, Välbefinnande
8 comments on “En vit vecka!
  1. emmelethin skriver:

    Haha vilken skön bild 😃

  2. Sofia Gustafsson skriver:

    Vad sägs som knäböj, 90%, tåhävningar, utfall….om något inte låter bekant kan du fråga emelie vad det är för något ;) eller så övar vi senare i Löthallen :)

    • Lotta skriver:

      Låter som att jag kommer få det tufft i kväll ;)
      Men naturligtvis kör vi hårt med lite tåvick och fingervift!
      I kväll kör vi LATIN FUSION!

      • Sofia Gustafsson skriver:

        jarrå, jag är super taggad! tänker att jag säkert går på gympan imorgon i rissne hallen också. Låter som att det blir mer ”träääning” då :)

      • Lotta skriver:

        Vi kan träna varje dag utom fredag ;)

        Dag Tid Pass Ledare Hall
        Måndag 18.00-19.00 Latin Fusion Lotta Löthallen
        Måndag 19.00-20.00 Nyhet! Combat Liselott Löthallen
        Tisdag 19.00-20.00 Medelgympa Helena Rissneskolan
        Onsdag 18.00-19.15 Styrkefys Ulrika Löthallen
        Torsdag 19.00-20.00 Medelgympa Karin/Ann Rissneskolan
        Lördag 10.30-11.30 Medelgympa hoppfri Rissneskolan
        Söndag 18.00-19.00 Basgympa Anneli.T Rissneskolan

  3. Jempa skriver:

    Surfade in här genom Shape Up Club! Din blogg var den enda av de som fanns listade som jag faktiskt gillade :). Jag kommer hänga med på din viktresa.

    • Lotta skriver:

      tack Jempa! va glad jag blir!! Det finns ju inget som kan toppa denna starten på tisdagen! Simma, tonfiskmacka och en härlig kommentar av dig!
      Vilken härlig dag! tra-la-la-la! ;)

  4. Jag kör ju Jillian Michaels 20 minutes, men man svettar av det ;)!!!

Kommentera

Ange din mailadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via mail.

Gör sällskap med 884 andra följare

Lotta på Instagram
En som är glad för att man är hemma 😜🐱💞 tänk att man kan sakna ett litet djur så!
Arkiv
Här finns min blogg listad!
wordpress stat
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 884 andra följare

