Viktlösa problem

Mår kanon och det är för att jag vägde mig inte idag! 🙂

I dag har jag räknat med ShapeUp Clubs app i en vecka och det går bra!
Jag känner på kläder och på orken att jag har gått ner men i ärlighetens namn bryr jag mig inte hur mycket det är så därför väger jag mig inte denna veckan.. och kanske inte nästa heller.

Bestämde mig för denna lilla manöver i går och när jag vaknade i morse på den egentligen första vågdagen så kändes det så bra. Stressen och hetsen att jaga hg och kg blir lätt för mig för mycket.

Just nu har jag fullt sjå att få balans på mitt kcal konto, se till att jag äter 5 mål om dagen, försöka trycka in träning och hålla upp inspiration och motivation.

En kvinnas kropp är en tickande hormonbomb och som alla kvinnor vet mår man si så där under vissa dagar i månaden. Man är svullen, man är orkeslös och trött, man är omotiverad och framför allt man blir så lätt osäker på sig själv. (En vanlig kvinno-åkomma)
Att då första veckan ställa sig på vågen, ha höga förväntningar och inte uppnå dessa kan vara förödande.

Det viktigaste är ju att må bra och det kan jag avslöja att jag gör! 😉
Missa nu heller inte att läsa i gästbloggen!

Kommentera

