Ibland vill jag oxå vara normal

Ork, engagemang, lust, tid och humör tryter. Man vill inte prata om kcal eller hur bra det går. Så är det för mig. Idag vill jag bara va ”normal”. Utan viktproblem, utan att få frågan: hur går det? Man går inte fram till en normalviktig och säger: vad duktig du är.🙂

Så idag är jag normal!

One thought on “Ibland vill jag oxå vara normal

  1. Det där är baksidan med att vara öppen med sitt liv. Folk vill stötta och vara (verka, i vissa fall) intresserade. När jag körde VV som mest så hade jag sån ångest över vägningsdagarna. Inte för att ställa mig på vågen och se hur det gått, utan för att alla i hela världen väntade på information. Helt sjukt hur man kan känna sig stalkad av sina närmaste…hahaha. Det är som att det är helt normalt att hela tiden fråga folk hur det går, hur mycket vikt man tappat sen sist. Även om det gått tre dagar. Det är väl klart att man pratar och gärna svarar om man orkar. Men ibland har man ingen lust att svara, vad det än gäller. Ibland vill man bara leka skalman. Tror att det lätt blir så när man är en social person – när man vill vara ifred så blir behovet så oerhört påträngande. =)

Kommentera

