Herregud!! Hur tänkte jag?

Vi har börjat gå ut och gå….. NU överdrev jag kraftigt!

Vi har varit ute och gått två gånger på två veckor! Förra lördagen skulle vi hem till vänner på middag och för att få ihop lite extra kcal så valde vi att gå dit. 4.2 km Det var ju plättlätt… nästan. Första promenaden på typ 4-6 år tror jag men det gick förvånansvärt bra.

I går skulle vi ha lite räkfrossa hos ett par vänner som bor 8.4 km bort promenadvägen och det gick ju så lätt förra helgen så varför inte gå igen?
Började lördagen med att ladda med en 771 kcal brunch.

Finns inget godare än att ladda helgen men stora goa långa bruncher. Resten av dagen var tvärlugn. Man måste ju ladda batterierna inför kvällens promenad. Man vill ju gärna veta hur långt det är och hur bra det går så jag laddade ner appen runkeeper. Nu tog jag mig inte tiden att fixa några inställningar men upptäckte väldigt snart att det fanns en trigger som berättade för oss var 5.de minut hur långt vi gått och vilken fart vi höll. Vid fyra tiden hade vi äntligen fått på oss kläderna och var på väg.

Efter 10 minuter hade vi inte ens lämnat Rissne och vi börja undra vad vi gett oss in på.

  

 

Jag gjorde det! Jag gick 8.4 km på 1 timma och 38 minuter och brände 528 kcal!

Väl framme väntade ett gott glas vin och trevlig sällskap.

PS! sa jag att jag somnade i deras soffa vid halv 12 tiden? 😉

Kommentera

