Kan man träna ihop en x-tra dagsranson?

Hur mycket kan man egentligen tjäna på en dag?
Min dagsranson av kalorier är 1340 just nu. Med min cykling till och från jobbet har jag ytterligare ca 230 kcal per dag.

I dag har jag jobbat utomhus i 7 timmar i kyla och ständig rörelse. Om jag kollar på ShapeUp appen och kolla på 5 timmars normal promenad ska jag ha tjänat ihop 1690 kcal.
Kan man göra så? Med tanke på att jag har ett väldigt stillasittande arbete så borde det gå. Men är det så hälsosamt att ena dagen äta ca 1550 kcal och nästa dag äta 3030 kcal?

Var går gränsen för att ett träningsbeteende för att tjäna kcal blir sjukligt?

Nu har jag två dagars utomhus arbete kvar så i morgon ska jag lyxa till middagen lite extra.
I dag är det soffläge hela kvällen. Min kropp är inte van att jobba utomhus i ständig rörelse🙂

3 thoughts on “Kan man träna ihop en x-tra dagsranson?

  1. Bra jobbat!!! Själv tog jag en 3km promenad i rask takt alldeles nyss när Ellen tränade…Har inte rört på mig på jättelänge.

    Klokt att lyxa till middagen ibland när man ändå tjänar några extra kcal.

    Kram kram min ”duktiga” syster ;-)))

  2. Du kan säkert ”äta tillbaka” det du förlorat. Men….. det är väl det som är meningen med ditt kämpande nu, att bli av med de extra kg??!! Kram och kämpa på….

  3. Du får sätta en gräns för dig själv. På VV fanns en gräns för hur många motionsbonus man fick ”äta upp”. Jag vill dock höja ett litet varningsfinger när det gäller att hitta kryphål och att lägga så mycket fokus på såna tankar. Talar bara av egen erfarenhet från sparade points och annat. Det tillät mig själv att behålla mitt dåliga beteende genom ett legitimt system.
    Härligt att vara så på G!! Heja dig! =)

Kommentera

