Vem har rätt?

LCHF, GI, Atkins, Viktväktarna, Cambridge, Itrim, Montignac….. detta är bara ett fåtal av alla olika metoder det finns för att gå ner i vikt.

Paulun,  Annika Dahlqvist och Stefan Rössner är tre starka personligheter som vet bäst när det gäller banta, hälsa, vikt och kost! ELLER?

Vem vet bäst och vem har rätt?

Personligen så är Rössner en av mina favoriter. Han känns seriös och som han kan ämnet! Han säger rätt och slätt ”Det handlar bara om att äta mindre och röra sig mer” 
Det är lättare sagt än gjort men helt ärligt så tror jag själv att detta är det enda rätta!

Idag åt vi tacos till middag. För 4 veckor sen hade jag rågat tallriken. Idag tog jag 3 tubes och blev mätt.🙂 Det blev jag förvisso förr med, mätt alltså men då var det knökmätt!

För att återgå till experter så kan man leta råd rön och tips till förbannelse på nätet. Alla har åsikter och vet bäst. När det gäller mig själv vill jag tro mig veta bäst själv. Gå ner i vikt kan jag. Det är hålla den jag faller på.

En sida jag ofta söker inspiration och hjälp av är tidningen IFORM. Det finns korta artiklar och goda råd i deras nättidning.

I många år har jag haft en liten dröm om att utbilda mig i ämnet. Den är stort, vitt och brett men det är ett ämne jag brinner för. Kost och näringslära. Men fram till dess så får Rössner och IFORM vara mina ledstjärnor🙂

 

2 thoughts on “Vem har rätt?

    1. Fantastisk! Hittade boken på elib.se (digitalt bibliotek). Har laddat ner den. Bara förordet fick mig att fastna direkt!

      Tusen tack för tipset!

Kommentera

