Bortförklaringar eller sunt förnuft?

I dag är det lördag. En sån där go dag. Vi ska hem till vänner på middag men idag ska vi inte gå dit. 😉

Nu är ju lördagen här och jag njuter i fulla drag. Eller vad sägs om frukost med allt från yoghurt, kräm, frukter, bär, mackor, makrillfilé, juice, kaffe… mmm en riktig hotellfrukost.

Sen har vi varit på fotboll. Utomhus. -15 grader med det gjorde inte ett dugg. Varm lumumba värmde gott 🙂
Sen är det som sagt fest med både gott att äta och dricka.

Som sagt det är en underbar njutardag!
Men när man räknar så kan man inte bara vräka på hur som helst. Eller? Måste jag förklara varje intag för mig själv och förklara varför jag festar eller kan jag bara slappna av om njuta av dagen som den är?

Förr ljög jag för mig själv och hittade på 100 bortförklaringar till att jag tryckte i mig en påse chips. Idag äter jag chips förklaring. Vill jag ha så tar jag. Det är bara jag själv som drabbas! Ingen annan. Finns ju faktiskt inte någon som skulle fråga varför jag äter chipsen, eller hur. 😉

Trevlig lördag!

3 thoughts on “Bortförklaringar eller sunt förnuft?

  1. Näe, du behöver inte ljuga, inte ha bortförklaringar. Klart du ska festa – men med måtta! Lycka till och trevlig helg….

  2. Klart man ska festa ibland, det måste man unna sig. Sålänge inte var dag är en fest.så njut av lördagen och skål på dig!aneyye

  3. Ätdagar har sitt pris. Jag håller med om varenda ord du skriver, syrran, men…..igår var jag på middagsbjudning. Bestämde mig för att hoppa över att räkna. Blev bjuden på allt möjligt gott och sk. onyttigt men jag åt ändå.. Vad blev då konsekvensen för min del, jo: vaknade varje timma, proppmätt. Uppe och tog link för halsbrännan två gånger. Sov med andra ord riktigt illa och mådde riktigt illa. Inte värt det tycker jag så fr.o.m. nu ska jag räkna även på fest. Iaf tills jag lärt mig att äta med måtta och att inte ”passa på”. Nu tillbaka till Viktklubb idag och det känns jätteskönt. Tack för det låååånga ordet! Kram

Kommentera

