Nu känns det inte så fantastiskt längre…

Har i flera veckor känt mig alldeles euforisk och exalterad över ShapeUp Club, kcal och min blogg. Ni vet så där så som Tiger, man studsar fram för att det är så kul.

Den känslan har gått och blivit vardag. Kalorier är vardag. Bloggen är vardag. Nyttig mat är vardag. Att cykla till och från jobbet är vardag….

Jag känner ju i kroppen att det går bra och att jag går ner så det är inte det men det känns liksom inte fantastiskt längre. Jag slarvar med att skriva in antal kalorier för jag vet, jag har det i huvudet. Känslan av att vilja plugga näringslära har oxå försvunnit.

Nu låter jag som världens deppigaste och det är jag då rakt inte! Nä jag är jätteglad och mår kanonbra men jag vill ha tillbaka den här härliga inspirationen!

Hittar ni den så hojta!🙂 Hittelön och ett recept utlovas!

5 thoughts on “Nu känns det inte så fantastiskt längre…

  1. jag känner likadant med att skriva upp men jag måste annars börjar jag överäta igen så denna bokföring av kcal är mig såååå nödvändig… förra gången när jag var med i viktis så räknade jag points och gissa vad som hände när jag kunde det och kännde igen porttionsstorlekarna gissa om kilona lade sig smygsamt på mig….
    sluta inte bokför……nej nej nej…..

  2. Hej hopp…
    Ta det inte negativt Lotta….se det som ett sundhetstecken att du faktiskt kan leva helt ”normalt” utan att du sitter en hel kväll och vräker i dig onyttigheter. Ibland blir det slentrian men ganska så snabbt kommer lusten tillbaks…

    Jag kan dela med mig av min lust (men jag håller hårt i kalorierna, dom får du INTE)…..rätt som det är behöver jag din energi och lust så kanske vi kan bytlånas lite emellanåt…

    Här kommer det en jättestor lustfylld kram som är fruktansvärt smittsam till dig från mig.
    Du är grymmast syrran!

  3. Hej och godmorgon, Lika då man är nykär, allt är kul och energin ligger på topp, det finns inga hinder! Men….. det blir alltid vardag och den euforiska känslar försvinner och byts ut mot trygghet och vana. Kroppen har accepterat och vant sig. Kan det vara så även här???

  4. Ni är så goa tjejer!!
    Ja, det har blivit vardag av det hela och jag mår ju bra så det är ju inge fel i det egentligen men jag gillar den där jävlar anamma känslan.
    Jag vill liksom vara nykär i känslan hela tiden.🙂

    Tack för att ni är så goa och stödjer, inspirerar och stöttar mig och framför allt läser min blogg. Det gör att man orkar lite till !❤

Kommentera

