Nu är jag så trött på alla LCHF predikanter

På allvar?
Nyheterna idag består av debattprogrammet Kvällsöppet som sändes i går kväll på TV4. Ämne: LCHF och Spöke. Baktanke?
Jag valde medvetet att INTE titta då jag inte är ett dugg intresserad av LCHF och jag redan har LCHF-predikanter i min omgivning som försöker påtvinga alla sin tro omvända alla som finns i deras facebook vänkrets.

Ändå tvingas jag läsa om skiten idag i tidningen och på twitter.

På twitter utbröt ett ramaskri emot Katrin Zytomierska när hon öppnade kakhålet och berättar att hennes 2åring får LCHF kost….

  

Jag ber om ursäkt men denna Katrin har inte en enda gång jag läst eller hört om henne visat på bra omdöme utan hon är bara ute efter att provocera. Och det är vad vi alla blir. Men vad sägs om att sluta mata trollet. Tystnad kanske kväver henne? Förhoppningsvis.

Om du gillar LCHF så är det helt okej. Vill du hålla på med LCHF diet så fine by me men snälla, tala inte om för mig att alla andra är idioter som INTE är intresserade.

Jag vill också tipsa om MMAfarsans blogginlägg i ämnet: Ödmjukhet och LCHF

Till sist vill jag be om ursäkt för två saker.
1. mitt språk i detta inlägg och
2. om jag har försökt pracka på er läsare kalorier.
Inte alls min mening! Sorry folks!

7 thoughts on “Nu är jag så trött på alla LCHF predikanter

  1. Den där KZ har väl kanske inte alla indianer i kanoten, men är inte det där med tvååringen en missuppfattning? Jag såg visserligen inte heller programmet eftersom det oftast är dynga, men handlar det inte om att hon hat sagt att hon kommer ge sin tolvåring LCHF om han är överviktig vid den åldern? Rätta mig gärna om jag har fel.

    Visserligen är det knappast lämpligt att lverhuvudtaget sätta barn som växer på diet men jag börjar bli rätt trött på alla som plockar saker ur sitt sammanhang och missuppfattar saker med vilje bara för att kunna ha en poäng. Trots att de vet bättre. Reinfeldts förslag om höjning av pensionsåldern är ett lysande exempel…

    1. Om det är sakfel är jag den första att be om ursäkt. Kunde dock skrivit om kommentaren att hennes 12 åriga ska äta LCHF om han blir fet.
      Lika illa det. Det är inte LCHF jag stör mig på utan att ett troll får sitta och vara någon form av förespråkare och de facto kalla folk för idioter

  2. Skq inte predika lchf vill bara säga att det ät lina frustrerande att bli kallad korkad, att man kommer dö, att man är ett troll, att man måste ha ätstörningar sen innan eftersom man måste gå på en extrem diet, att man inte äter grönsaker trots att man gör det och att man är lat som går på lchf.

    Tack ni som inte gör detta…

    1. Jenn, jag förstår dig! Tro mig! Det är INTE LCHF jag stör mig på, det är LCHF ivrare som tror att dom måste försöka omvända alla.
      Jag har speciellt en som lägger upp artikel på artikel på facebook med budskapet ”där ser ni minsann”

      Om alla bara gör som dom vill så kommer alla må bra.
      Kom kommer aldrig kunna äta enligt LCHF eller LCHQ då jag älskar potatis, bröd, pasta och jag mår inte dåligt av det.

      Men på samma sätt respekterar jag dig som äter LCHF och mår bra. Det är det viktigaste för mig!

      Lycka till Jenn och jag lovar, jag kommer INTE kalla er korkade!

  3. Jag blev så dj…… a överlycklig av att läsa ditt inlägg och jag tycker du har helt rätt jag är så trött på detta LCHF snack hit och dit….jag hatar lchf och jag har ätit det ett år visst jag gick ner men så jag mådde jag fick såna helvetes gallstensanfall att det var sjukt, jag spydde till slut av allt jag åt….än i dag så kan jag inte äta hallon grädde och björnbär inget kan jag steka i smör…..läste även just då mitt i mitt elände på Annica Dahlqvist blogg och googlade där …. det stod att ” lchf kan bilda gallsten och det är fettet som utlöser anfallen” ….. försökt att hitta dessa rader på hennes blogg igen men det är väl borttaget….

    1. Det är verkligen trist när man blir sjuk av diet.

      Jag fick hjärnhinneinflammation och anemi av rikshospitalets diet och förra gången jag gick på viktväktarna la min mage av helt och jag fick dagligen i 6 månader ta lactulos för att hålla igång magen.

      Så det finns nackdelar med många dieter.

      Nu går inte jag på någon diet utan jag räknar kcal och äter mindre men jag äter som jag alltid gjort. Det funkar för mig så här långt!

      Kram

Kommentera

