Vad äter man när man är ensam???

I helgen är jag punkbands-änkling. Min man är med sitt band i Östersund och spelar och hänger med grabbarna. Kan tänka mig att det blir en och annan pizza och öl. 🙂

Själv ska jag göra frukost.
I vår familj har helgfrukosten blivit den viktigaste måltiden. Det är den måltiden vi kan sitta tillsammans hela familjen runt ett välfyllt matbord.

Idag är jag själv. Dotter hos pojkvän, man är och spelar och son sover.
Då är inte frukost lika kul. Samma sak blir det med middag ikväll men då är jag helt själv för sonen ska spela cup.

Jag som är så van vid tvåsamhet känner mig rådvill. Det blev mackor med sylt och kaffe. Det är liksom inte lika kul att göra bara till sig själv. Jag är övertygad att när man lever ensam äter väldigt bra om kanske inte bättre än när man frossar i tvåsamheten.

En sak vet jag i alla fall och det är att det blir INTE pizza eller Mac Donalds till middag idag 🙂

 

One thought on “Vad äter man när man är ensam???

  1. Mackor med sylt och kaffe….hmmmmm… det låter inte så bra! Själv har jag alltid youghurt/fil och müsli hemma om jag blir sugen, det funkar till middag oxå. Nötter, torkad frukt, russin för att snabbt trycka in i ansiktet då blodsockret faller. Jag kan INTE ha någon form att godis hemma, kan inte hantera det på ett förnuftigt sätt utan äter allt på en gång och får ett superdåligt samvete.
    Lycka till…. du fixar detta.

Kommentera

