Men HUR hinner ni???

Ett par av mina vänner på facebook är outstandning. Dom har barn, jobbar heltid, har en sju-jäkla massa fritidsintressen och så på det får man läsa om deras fantastiska träningspass 12 gånger i veckan!

Själv jobbar jag heltid, har vuxna självgående barn och en man som jag delar många fritidsintressen med. Jag har en stor vänkrets och familj som jag älskar att umgås med. Låter som om jag borde ha all tid i världen men ack vad jag bedrar mig!
Och kom nu inte och säg att jag ska kliva upp en timma tidigare och gå ut och gå. Jag ska GILLA att träna för att det ska funka för mig.

Måste man vara Superwoman för att hinna träna? (tack och lov för faceinahole.com ;))

En kompis skrev här om dagen till mig:
Läste din blogg ang träning. För min del blir jag så jäkla förbannad på dom som säger ”det är bara att klämma in och planera”. Mmmm eller hur. När jag har barnen så springer vi mellan deras träningar och annat de ska göra. Sen måste jag åtminstone vara mamma till minstingen som ännu inte kan lämnas ensam själv. Har inga ärtiga väninnor att lämna honom till så jag kan träna tre gånger i veckan…

När jag inte har barnen så går jag upp senast 0530, rusar till jobbet och jobbar minst 10 timmar de dagarna för att dra in tiden jag inte kunde jobba när jag har barn (jobbar 6 timmar de dagarna). Är glad om jag kommer levande hem innan 1900. Finns inte en chans att jag pallar och träna de dagarna heller. Orkar inte äta heller…så det jämnar ju ut sig. *skratt*

Innan ungarna kom och jag blev ”singel” så tränade jag regelbundet så jag vet fanimej vad det innebär att göra det regelbundet. Det finns inte en chans att jag får ihop det nu. Det som retar mig mest är att alla som säger ”det är bara att planera in” har en man som kan ta ungarna de dagarna de tränar.

Så nu har jag spytt av mig min galla också. Haha Ha en superskön helg gumman!

Jag beundrar verkligen ”vardagsmamman” och ”vardagspappan” som ”vardags”tränar det vill säga inte har det som ett fritidsintresse utan som ett sätt att få röra sig, få egen tid men oxå för att det är kul.

Hur får DU ihop ditt livspussel? Måste träning bli ett fritidsintresse? Gör du avkall på något för att hinna träna?
Hör gärna av dig för jag vet flera som har samma problem som jag har.

TräningsbloggarTräning

One thought on “Men HUR hinner ni???

  1. Alltså alla kan träna även om man har barn. Skaffa en matta och ett gummiband så har man världens bästa gym hemma. Håller ett pass på gymmet där vi nästan uteslutande använder dessa redskap ett tungt pass som passar alla och kan göras när man ser på tv etc. Man behöver ju inte åka på gym ett hopprep fixar konditionen galant. Kanske är jag unik inte vet jag men jag älskar att träna och mellan 12-15 pass i veckan är underbart. MEN jag har fördelen att jag jobbar hemma med mina barn och träffar dem förför som en enorm lyx under min arbetstid . Sedan jobbar jag extra på gym och håller en 10 pass i veckan vilket ger mig energi att orka mitt vanliga jobb och skapar mindre konflikter hemma då man kan få ut alla arga tankar ur skallen och bara är glad när man kommer hem. Sen att man får extra pengar att göra saker med familjen för är ju aldrig fel
    🙂
    Men det handlar alltid om rutiner och planering If you fail to plan you plan to fail. Se varje kvart som en ny möjlighet att planera in en liten träningspaus

Kommentera

