Det är ju så perfekt! Varför händer inget då?

Visst ser det HELT perfekt ut?! Efter konstens alla regler äter jag 5 gånger om dagen, jag äter massor av gott frukt och grönt och jag väljer bra produkter utan tillsatser. Jag småäter inte, jag har inget sockerbehov, jag äter det jag får äta och jag går inte ner i vikt!

Just nu står jag HELT still! Det händer inte ett zipp, nada, neinte! Jag mår förbaskat bra, jag är pigg och jag verkligen brinner för det här men näpp, inte så mycket som ett gram försvinner.

Nu är inte jag jättestressad över det och jag mår som sagt kanon, hade jag mått bättre hade jag varit otrevlig🙂 och för mig är de det som är viktigast just nu men OM man nu då inte mår så bra då?

Jag har en nära som just nu håller på att räkna kcal och det händer inget där heller. Sist vi pratade var personen i fråga på väg att ge upp. ”Det händer ju ändå inget jag kan likaväl äta två semlor”

Jag förstår känslan och det enda jag kan göra är att stötta, kanske ge personen en liten smäll på käften😉 och finnas där.

Fast man vill ju ändå någonstans innerst inne få ett bevis på hur bra man är.
Säg den som INTE gillar att få beröm och mitt beröm får jag i form av minskad vikt.

Nåväl, jag tragglar på. Det försvinner ju ett gram i månaden och det är alltid något! (Nej jag nyttjar inga lyckopiller :D)

8 thoughts on “Det är ju så perfekt! Varför händer inget då?

  1. Händer det något med dina mått? Vikten är bara ett sätt att se på saken och den berättar väldigt sällan hela historien om vad som händer med kroppen. Man kan stå still, kanske till och med gå upp lite i vikt, men måtten minskar.

    Sedan kanske frukten du äter har för mycket socker. Om du dricker juice till måltider har du rena sockerbomberna där också. Samma med smaksatt yoghurt. Mycket mat som anses vara ”nyttig” är faktiskt inte alls särskilt nyttigt pga sockerfällor.

    1. jo lite händer och när det gäller frukt äter jag max 2 per dag. Jag dricker inga juicer eller äter yoghurt. Jag har tagit bort det mesta sockret på grund av att hela familjen har ett stort beroende.
      Jag har valt att inte väga mig för jag vill inte fokusera på vikten först men visst har jag gått ner lite men som du säger måtten har nog ändrats mer. Har helt missat mäta mig. Magen har absolut minskat så det känns bra.
      Men det som är så lustigt är att man går från typ 5000 kcal per dag till 1300 kcal och det går så långsamt.
      Kanske det smäller till snart och så fort jag får komma ut och röra mig kanske jag ser en förändring! Tack för ditt stöd Sara!!

      1. Du låter som jag, misshandlat våra kroppar fullständigt med socker och annat skit. Stressa inte över att det inte ser ut att hända så mycket just nu. förmodligen händer jättemycket bra inuti dig. Vikten kommer att börja röra sig när kroppen (speciellt levern) har fått en chans att återhämta sig, läkas från den tidigare misshandeln och börjar fungera mer normalt igen. När kroppens inre skador blir mindre fasliga, så kommer vikten röra sig. Huvudsaken är att du mår bättre för var dag. Vikten kommer!🙂

  2. Mitt bästa tips är träna! Nu är ju jag en riktig träningsmänniska som brinner för just träning men det är min starka övertygelse att det är just träningen du saknar!
    Jag vet att du tycker det är jobbigt men det blir roligt när man har vanan inne, börja med dina promenader som du pratade om förut och sen kanske lite egenhändig träning på kvällen! Jag lovar att du kommer vilja ha mer sen;)

    1. tack!! Jag ska börja knata och försöka gilla det och le när jag gör det🙂 !!
      Tror det kommer funka bättre man måste bara få gnälla lite😉

    1. Mäter mig med kläderna. Det funkar rätt bra🙂 Jag tränar inget alls. Går knappt 2500 steg på enarbetsdag. Kontorsjobb. Cyklar 2 km till jobbet. Har precis investerat i ett par promenadskor.

Kommentera

