14086 steg=skoskav, tåskav, svullna fötter och ömma hälar!

När jag gör något gör jag det inte halvdant. Det har aldrig legat mig för men det är kanske inte fel att lära sig att man inte alltid behöver göra allt bäst och mest.
Men jag skyller detta på min far. Det är hans envisa gener jag ärvt. 😉

Idag var det äntligen dag för promenaden. Alla förutsättningar var perfekta. Solen sken, lagom blåst, 3 grader och jag kände mig rejält taggad. Det fanns bara ett liiitet problem om det var skoskaven från förra lördagen men hey, det finns ju compede!

Vi hade tänkt oss en ca 6 km runda med 2 stopp på vägen för att handla. Ni får tänka på att jag är nybörjar-promenerare.

karta

2,45 minuter senare var vi hemma! 11.08 km blev det och AJ vad ont jag har i fötterna!

Jag uppnådde aldrig det där wow så fantastiskt härligt men jag hade ändå en skön känsla i kroppen…förutom dom sista 3 km :/

Men detta var absolut inte sista promenaden. Däremot kommer jag gå ut lite lättare nästa gång. Det är tur man har en lika galen man som hänger på. Han är vältränad och hans uppmuntrande ord under promenaden betyder massor. Då orkar man verkligen gå ett par steg till.

Resultatet enligt Runkeeeper är 870 brända kalorier! När vi kom till sista stoppet innan hemgång Willys så hade jag förr sprungit in och köpt en glass som belöning för att jag varit så duktig. Jag belönade alltså min framgång med socker! Idag köpte jag en banan och smaksatt vatten. Å gud så gott det smakade! Jag känner att jag har kommit långt i tänket men en tanke slog mig, hur lätt det är att gå över till andra sidan. Det vill säga, sluta äta-bara träna sidan. När man gått så långt och så bra vill man ju inte förstöra det…

I kväll vankas hemmagjort pizza med kronärtskocka, champinjoner och tonfisk och till det serveras ett glas rött. Jag förstör ingenting! Jag njuter av livet!

Så här såg rundan ut http://runkeeper.com/user/lottalindholm/activity/73422746

 

5 thoughts on “14086 steg=skoskav, tåskav, svullna fötter och ömma hälar!

  1. Tips: ha alltid med dig compeed plåster i jackan, så när du känner att skoskav e på gång. Sätt genast på! Eller ha på redan från start för att förebygga. Mina gamla skor var så krassa att jag alltid hade med mig compeed för att slippa skaven. Visst de är dyra men hellre den kostnaden än att få ont och sen inte kunna gå.

    Fan vad du har varit duktig! Det där är ingen nådig runda.

    1. Tack Sara!! Jag köpte mig en liten bra promenad rygga i går till min vattenflaska! Den ska jag fylla med compeed och plåster. Har du fler tips så mottages det tacksamt 🙂

      1. Du verkar redan ha kommit på ryggsäcken så du kan ha med dig vatten lätt. 😀 Så nja, inga fler ”bra” tips exakt just nu. 😀

Kommentera

