Naaw, va duktig du är! (Bitch!)

Så impad jag är!!! Mel B har på rekordfart gått ner 15 kg och nu kan hon skryta med ”nu kommer jag i min dotters jeans” Bravo! BRAAAVOOO! Bitch!

Jag hade oxå kunnat tappa 15 kg på 5 veckor med egen kock, egen PT och med lite fettsugning!

Kan inte tidningarna skildra verkligheten istället? Det är inte så här det ser ut för dom flesta av oss. Vi sliter arslet av oss, har bukfett och celluliter, vi jobbar heltid, stressar mellan hem, jobb, barnens idrotter och där i mellan ska vi försöka hitta egen träningstid utan PT.

Jag missunnar absolut inte Mel B en snygg kropp på röda mattan! Absolut inte. Det som retar mig är att folk tror att vi andra som INTE lyckas med ovanstående är lata.
”Vaddå, titta på Mel B och Biggest loser, dom kan ju, varför kan inte ni”

Jag vet att jag sett ETT reportage om överviktiga kvinnor i tidningen Amelia som ställde upp nakna på bild och tala om att dom trivdes med sin kropp…???
Men inte en tidning har reportage om oss vanliga som misslyckas lika ofta som vi lyckas.

Ännu värre är dom här TV-shops programmen! Zumba tex. där inte en enda av kvinnorna har ett gram fett på kroppen. Alla ser så glada ut och har gått ner så mycket. Jo men problemet är att innan hade dom typ knappt övervikt va?? Deras översta vikt kan aldrig pipit över en BMI på 25 i alla fall.

IFORM, jag rekommenderar er att göra en djupdykning ibland oss bloggare! Jag lovar, ni kommer hitta storys som ni inte tror är verkliga men jag lovar, det är så vi ser ut och vi kämpar och svettas för var enda gram! Det är motgångar och framgångar men främst är det verklighet!
Er tidning är fenomenal! I går fyllde jag in både inlogg på sidan och en 12 nummers prenumeration men jag blir lite ledsen när jag ser er framsida på webben. EN bild på en övervikt midja resten av bilderna är bara  smala, välformade, snygga tjejer. IFORM läser jag för att komma i form 🙂

4 thoughts on “Naaw, va duktig du är! (Bitch!)

  1. Grymt bra inlägg!! =)
    Visst nu kanske mitt ”problem” är lite åt andra hållet, men som du själv skriver: Kan dom inte skildra verkligheten istället?

  2. Det ligger en del i det du säger, även om jag inte håller med till 100 %
    Dock borde tidningar kanske satsa mer på att plocka reportage ur ”den vanliga människans” liv. Det skulle kanske lättare uppmana till förändring.

    Kör hårt!

  3. Ja se där ja… som du säger ”Jag hade oxå kunnat tappa 15 kg på 5 veckor med egen kock, egen PT och med lite fettsugning!”

    DET är ju inga som helst problem då! Ojoj..är så trött på att tidningar ska skriva om sånt där.. skriv om folk som LYCKATS själv och som verkligen kämpat i stället.

    TAck för du kika in på bloggen, kul! 🙂
    KRAM

Kommentera

