Framgång är att få det du vill ha, lycka är att vilja ha det du får.

Detta är ett citat av Ingrid Bergman och det är så sant som det är sagt.

Jag vill ha ett hälsosamt liv. Jag har gått ner -7,5 kg på 7 veckor. Framgång och hälsa🙂

Jag får en snyggare figur och det blir man väldigt glad av. Både jag och min man!

Men jag kände mig inte så där himlastormade efter jag vägt mig. 7,5 när man har 30 känns som en lång väg att vandra. Min underbara man ger mig stora kramen och hyllar mina 7,5 kilon. jaja…Det är ju min goa man och han älskar ju mig. Så kom jag till jobbet. Möter min fantastiska kollega som får dom här 7,5 kilona att låta som minst det dubbla och plötsligt inser jag att -fan, det ÄR mycket!

På 7 veckor har jag förbättrat min hälsa avsevärt. Astmamedicinen ligger numera oanvänd i väskan, jag cyklar hela vägen till jobbet utan att kliva av i backen, trappan på jobbet tar jag med lätthet! Så inte nog med att jag förlorat vikt jag har vunnit hälsa! Ren win-win situation!

Dagens lärdom var alltså att inte fokusera på resultatet utan jag ska fokusera på framgången.😉

10 thoughts on “Framgång är att få det du vill ha, lycka är att vilja ha det du får.

  1. wow -7 kg på 7 veckor…skitbra jobbat….men det inser du själv nu va ????
    jag tycker det är helt kanon. just det du skriver att man tar trappor lätt man går en extra sväng för att det känns så himla bra, jag gick en timme igår men hade helt urladdat batteri så varken runkeeper eller musiken användes men man får prata med sig själv…hahahah …..

    1. Det är en widget wordpress har. Tror inte blogspot har den men man kan alltid importera sin blogg till wordpress och köra via den sen🙂

    1. Tack fina Sara! jag ska försöka att inte titta för långt fram men det är inte lätt. Trots allt gillar man framgång. Men denna gången ska jag skynda låååångsamt !!
      Kram

  2. Grattis Lotta… 7,5 kg är verkligen BRA!!! 1 kg/veckan, du är så duktig, fortsätt så. Nu vet du att du kan, vilken härlig känsla🙂

    1. Tack Agnetha!! Känns faktiskt helt underbart just nu! Går bara och fånler för alla är så fantastiska emot mig!🙂

Kommentera

