Så ska man sättas på prov! Kryssning står på schemat!

I morgon klockan 19:30 kliver jag tillsammans med 27 störtsköna tjejer på Viking Line båten Amorella. Satt och kollade lite bilder på båten i genomskärning. Den är ju inte super stor men 10 våningar !!!

Nu räknar vi! 9 trappsteg x 2 mellan varje våningsplan x 10 våningar = 180 trappsteg! Upp och ner för dom trappstegen + minst 5 timmar på dansgolvet = en kaloriförbränning på säkert 1000 kcal på bara en kryssning!

Vilket innebär att jag nog kommer ha tråkigt om jag ska hålla på att tänka och räkna som en dåre på båten.

Okej, jag kan inte gå raka vägen till taxfree och köpa en kartong winegummi och trycka i mig som jag gjorde förr. Eller ta det mesta på buffén. Förr fyllde jag tallrikarna till bredden, jag tog varken frukt eller grönt, det var ju nyttigt och när man kryssar ska man bara äta det godaste, dyraste, fetaste och mesta. Typ. Vaddå att man backa och fyllde på tallriken 3-5 gånger. Man är väl smart! Det är ju buffé! Man sparar pengar….. SUCK!

Nu ser jag faktiskt fram emot att gå till buffén och få plocka det där… fantastiska! Att få med omsorg välja för jag VET att jag blir mätt på EN tallrik och jag vet att jag mår fasiken så mycket bättre när jag går från buffén till dansgolvet och inte är proppmätt!
Har dessutom hört att Amorellas plus i kanten är just buffén 🙂

Jaha tänker väl ni, det var en väldans tjat om mat men kom igen… Spriten då????
Jo dricka kommer jag göra! Och säkert inte med Måtta heller. Jag har alltid undrat vem den där Måtta är egentligen. Jag har nog inte träffat personen men många pratar om att man dricker med Måtta. Känner ni henne? 😉

Nä lite allvar, jag kommer att ha en sjujäklars kryssning med mina goa tjejer och jag kommer säkert ha överkonsumerat lite här och där men då får det vara så.

Det viktigaste är att jag när jag står vid buffén inte faller tillbaka till:

utan att jag väljer:

Och när man ser det så här är det inte svårt att välja 😉

Som ni säkert förstår kommer jag inte blogga under kryssningen (fast.. med mig vet man aldrig) men om inte förr så hörs vi igen på lördag!

3 thoughts on “Så ska man sättas på prov! Kryssning står på schemat!

  1. Håller helt med dig det fixar du och ju mer du shakar loss på dansgolvet ju mer bränner du så rock on 😊😊😊😊😊

Kommentera

