Stoppa pressarna! +0,5 kg!!!

Men oj oj oj! hmmm.. suck… *mummel mummel*
Så lät det på viktväktarna när man någon vecka inte gått ner utan gått upp. Det lät som om det var en smärre katastrof och skandal faktiskt.

Nu? Nu är det som det är och det är inte mer med det. Jag har haft en gaaaaalet sjukt kul helg med många goa Gin Fizz, fantastisk mat (Rostbiff och grillade kronärtskocker var min last) men dessvärre ingen efterrätt för den var jag inte ens sugen på. 🙂

Vi har skrattat, dansat, spelat luftgitarr, skrattat, sprungit i trappor, upp ner fram och tillbaka, badat i spa och skrattat ännu mera. Att vara ledare för 22 tjejer i åldrarna 25-71 år och alla är lika tokiga är galet men så kul så vad gör 0,5 kg en dag som detta?

Jo hade det varit förr när jag gick in för att banta så hade jag haft panikångest, jag hade nog till och med kunnat gå så långt så att jag antingen sa att det var kört och började svulla eller så svälte jag mig själv. Normalt? Kul?

Att få ångest och att kalla det ett misslyckande är det absolut sämsta man kan göra. Jag har inte misslyckats någonstans. Jag har medvetet druckit många goa sockerlagsdrinkar, ätit lite chips och njutit av varje sekund.

Detta var alltså en medveten handling och jag var också beredd på att jag säkerligen inte gått ner något denna veckan.

Mental förberedelse, medveten handling, överläggning med mig själv och godkännande gör att jag idag mår förbenat bra och ser fram emot en ny vecka men nya mål och framgångar.

För även om jag inte gick ner i förra veckan så var det en framgång. I mitt sociala liv, i mitt medvetande och i min beslutsamhet.

Avslutningsvis vill jag tacka ALLA tjejer som var med på kryssningen! Vilket party! Nu ska jag bara vila upp mig i typ… 3 månader sen kan vi köra igen! 😉

 

One thought on “Stoppa pressarna! +0,5 kg!!!

  1. Helt rätt attityd, visst det var ett plus MEN du var beredd på det och accepterade läget. Det är det viktiga. Man är ju inte ute på såna roligheter varje vecka. 😉

Kommentera

