Livet är en smörgås, och det är alltid lunchtid

Ni kanske har märkt att jag gillar citat 🙂 Så många har sagt så mycket!

Dagens ämne är motion, tänk och fest!

Vi börjar med motionen. Det är bra! Jäklar vad man bränner kalorier. Ju mer du tränar desto mer bränner du och går ner i vikt. Eller hur?

Kan då någon vänlig själ förklara för mig hur i hå-tuna jag kan gå upp  när jag konstant tränar magmunnen som är en ringmuskel?  Här bränns inga kalorier!

Skämt och sido men faktiskt så är magmunnen en muskel och det är en av orsakerna till att man känner mättnadskänsla.
Nu vet ni ju hur muskler beter sig när man tränar. Efter ett tag skriker den och ber om nåd. Samma sak är det faktiskt med magmunnen. Det brukar ta ca 20 minuter innan man uppnår mättnadskänsla. Efter det behöver verkligen magmunnen få vila!

Ni kan ju försöker gör sit-ups i 20 minuter med ett par små pauser i samma takt som när man äter så kommer ni rätt snart inse att det är nästan omöjligt. Men magmunnen får slita för att vi lyssnar inte! När vi är mätta så säger vi ”nääää lite till, det äääär ju så gott”.

Ät långsamt, drick mellan tuggorna, vila, små tuggor är tipset! Jag lovar att det är inte mängden som magmunnen behandlar som gör att ni känner er mätta, det är tiden! Testa gärna om det stämmer på er.

Den här veckan har gått i rasande fart och jag har åter igen missat en massa WOW! Men det är inte för sent ännu!
I morgon ska jag på fest så efter frukost och melodikrysset ska jag ta en WALK OF WEIGHT!

Kommentera

