Let’s go ALL IN!

Det är ingen uppmaning jag tvekar inför. När jag bestämmer mig för något är det ALL IN som gäller. Tyvärr är det då också väldigt lätt att tröttna men jag försöker hålla energi och engagemang igång.

Fast ibland är det inte så bra egenskap. Ta nu tex. mina promenader…som inte är några promenader.

Jag tror det är så här att jag har fått för mig att det måste vara en rejäl promenad och att det måste minsann måste brännas rejält med kalorier och fett för att det ska räknas!
Nu är jag inte en korkad tjej och jag vet ju att det inte är så egentligen men åter igen, mitt sunda jag och mitt lata jag är inte riktigt överens i allt. Dessutom har mitt lata jag 1000 och en olika anledningar till att INTE gå ut och gå.
Den främsta är nog att det inte gör nytta om jag bara tar en liten promenad och den andra populära är att jag VÄGRAR gå runt sjöarna för det är som tråkigt… nä jag ska inte trötta ut er med dåliga bortförklaringar.

Ärligt så finns det nog ingen latare än jag. Jag älskar att dega i soffan när inget är inbokad och det spelar ingen roll hur många lockar och pockar, jag vägrar resa mig. Mitt lata jag vinner match efter match medans mitt  förnuftiga jag tröttnar på övertalning…så här sitter jag!

Nu är det slut på det!
Om det inte finns annat bot får jag väl kasta ut soffan eller bara bestämma mig och resa mig upp!
Den gamla myten att träning börjar verka först efter 15 minuter är skitsnack! Från första steget du tar så tar du ett steg emot ett hälsosammare liv. Och hinner du inte gå mer än 10 minuter så sörj inte för det, kalla det inte heller för bara 10 minuter utan HELA 10 minuter! Det är inte tiden och längden som gör nytta, det är rörelsen som gör det!

Så vänner, jag är ledsen nu hinner inte jag skriva mer för min förnuftiga jag har precis vunnit och jag ska ut och gå.
Även om det inte blir en lång promenad så ska jag ta första steget till att röra mig ofta!

http://www.facebook.com/walkofweight

5 thoughts on “Let’s go ALL IN!

  1. Ibland så tror jag att det är mitt hurtiga jag som bestämmer motionsplaneringen. Men sen efter ett tag kommer jag på att det är den late jäveln som gjort den. För då kan den sen säga precis som du beskriver: Nä, det blir tyvärr inget idag, jag hinner ju ändå inte gå en timme.

    En lurig jäkel den där latmasken.

    Hrm..undra om jag ska anmäla mig till Sthlm Marathon år tjugohundranånting…?

  2. Huvudsaken är att man kommer UT. Jag är likadan som du men små korta promenader blir lättare och då händer det iaf för mig att jag ökar, för att jag kan!🙂

    Jag ser en promenad på 10 minuter som en 10 minuters hälsovinst! Man förlorar ingenting på att gå kort, men man förlorar på att inte komma ut överhuvudtaget.😉

    Nu tror jag att jag har dragit på mig influensan så det blir ingenting alls på ett par dagar, vilket jag hatar enormt! Sen när jag är frisk nog blir det att börja långsamt igen. korta långsamma promenader tills jag känner mig fitforfight igen!🙂

  3. Jag brukar skylla på vädret. Så du är i gott sällskap. Det finns alltid något att skylla på som sagt… Men jag har sagt till mig själv att inte tänka så mycket. Utan bara göra… Det har hjälpt mig. Nu har jag vilat mina benhinnor några dagar. Men jag känner inget dåligt samvete för det. Jag är igång på måndag igen… =o)

Kommentera

