ja…Ja, Ja, JAAAA!!

Jag känner det!!! jag känner en längtan efter att gå ut och gå!

Inte en milslång promenad som jag alltid får för mig att jag måste gå utan en lunchpromenad på ca 30-40 minuter är perfekt!

Jag tror vändningen kom i måndags. Tidningen IFORM la ut en länk till en artikel på facebook som heter Motion gör dig glad – i 12 timmar Det låter ju fantastiskt men jag som är lat.. ja ja jag läser väl då… och se där!!!

20 min är tillräckligt för att påverka humöret!! För kroppen är så smart så den bildar Endorifin, dopamin och Serotonin som är kroppens lilla må-bra-substans-apotek!

LÄS artikeln!! Det tar max 3 minuter då den är kort med ack så viktig! Nu vet jag att minst 20 minuter om dagen är som en hel hälsokur och det finns INGA undanflykter!

Bara känslan av YES!  har nog släppt på en massa signal-substanser i min hjärna för jag känner mig så där.. 10 kg lättare!
Dom tidigare förhatliga promenaderna gör ju så mycket nytta och jag behöver inte gå milen, eller i timmar för att det ska göra verkan.

Tänk att kroppen är så smart men knoppen verkar inte ha fattat eller så har den bara spelat blond🙂

Jag kommer publicera min runda på http://www.facebook.com/walkofweight och blir jätteglad om du tittar in där och kanske gillar🙂

 

Kommentera

