Gammal skåpmat eller boosta skafferiet

Ibland blir man så där alldeles jättesugen på en läcker smoothie eller en energidrink. Man rusar ut i köket för att inventera skafferiet, skåp och fruktskål och vad hittar man?? INGET!

Så har det varit i våra skåp! Vi har dom vanliga basvarorna, lite konservburkar, och en och annan burk fiskbullar. Men det är det som funnits och det kan man inte göra smoothies på.

I går hade Aftonbladet Plus en smoothie artikel med en massa goa recept.
Recepten innehåller bland annat mandelmjölk, nötter, agavesirap, selleri en bit ingefära och det har aldrig vi hemma.

Nu hade jag turen när jag var och handla i dag. Jag råkade se agavesirap i hyllan så jag passade på att inhandla den. Problemet är att uddavaror brukar bli gammal här hemma.
Man får ett ryck köper udda såser, röror och safter men sen står dom där. Man lagar till en smoothie, en måltiden och sen blir dom stående.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inventera mina skåp, ta till vara på uddavarorna, leta upp recept till dom och börja våga använda alla fantastiska produkter som finns på marknaden! Varför inte köpa selleri, lite extra gurka, ingefära, ananas, kokos och bladspenat och ha i kyl och frys så när man verkligen vill ha den där smoothien så kan du faktiskt göra den.🙂

Tyvärr så finns då dom här recepten som jag hittade och som jag blev sugna på som en Aftonbladet Plus artikel. Artikeln heter Superladda dina smoothies och innehåller recept på  God morgon-smoothie, Detox-drinken, Immun-boostern, Workout wonder och Skönhetssmoothien. Om du skulle råka skicka mig ett mail och är mer nyfiken så…😉

 

Kommentera

