Sugen på en glass?

Jag är ett riktigt glassmoster och SIA-glass apelsinchoklad är en glass to-die-for!

Jag åt inte som en normal människa. Jag våldförde mig på den. STOR matskål fylld med glass och gärna massor av noisette-sås på. MUMS! och poff så var det 5500 steg!

Bild: Pressmaterial från Sia

Då snackar vi INTE mina portioner utan då pratar vi 100 g vanlig glass.

Eller vad sägs om 15000 steg för en pizza! 13000 steg för en Marabou chokladkaka!
En hamburgare: 11 750 steg.
Sushi 8 bitar: 8750 steg.
Latte, 3 dl: 3375 steg.
Läsk 33 cl: 3000 steg.
Fruktsallad, 1,5 dl: 2750 steg.
Sallad med dressing: 1750 steg.
Vin, 1,5 dl: 1125 steg.

Visst är det rätt häftigt när man ser det på det här sättet. Istället för pengar så får man betala med steg. 🙂

”Kan jag få beställa en Big Mac-meny och en stor cola tack” Det blir 18750 steg. Hur vill du betala?” 😎

Nu ska man inte få panik och ångest för att man äter en glass och inte går eller om man äter nått annat man gillar men det är kanske inte helt fel att få in i tänket att det kostar.  Mer roliga omvandlingar hittar du på www.stegräknare.se

PS! Jag äter fortfarande glass. Favoriten just nu är Sia glass flädersorbet och portionerna är normala. Nu njuter jag faktiskt till skillnad mot förr!

Nu ska jag hoppa upp på min cykel och ta en tur upp till simhallen för att köpa mitt årskort! Nu har jag gått ner så pass att jag kommer i min sist-inköpta baddräkt,  och jag ser fram emot att 06.30 2 dagar i veckan cykla till simhallen, simma, basta, duscha, spaa, mysa och sen cykla till Gusto och köpa frukostmackan á la bamba!

Kommentera

