Hur tänkte du nu?

Tänker du mycket på mat, vikt, banta, träna bla..bla..bla.. när du försöker gå ner i vikt?

Det gör jag 24/7! Jag planerar, mindmappar, skriver listor, räknar, googlar, bloggar, diskuterar och filosoferar bantning i all oändlighet när jag väl bestämt mig! Jag är faktiskt nästan manisk.

Men nu märker jag själv hur det börjar bli en del av min vardag.
Blogginläggen kommer mer sällan, jag behöver inte skriva upp kcal längre utan dom håller jag i huvudet, träningen kommer automatiskt med cykling till och från jobbet, lunchpromenader och simning. Det enda jag har på lista just nu är mina musiklistor till mina promenader.

Det känns som att jag kommit in i rätt tänk och det är underbart samtidigt är jag lite rädd att det blir för mycket vardag, jag glömmer av mig och så är jag tillbaka till 45 års feltänk igen. Jag tänker bara på alla gånger jag viktväktat mig ner 25 kg för att nästan direkt äta upp mig igen.

Denna gången ska jag inte göra så och även om det är bra att det börjar bli en del av min vardag måste jag för min skull hålla energi och motivation uppe.

Kanske dags att skriva en ny lista, göra en ny mindmapp och tänka om och tänka rätt denna gång!
ALDRIG MER att jag tänker tillåta mig att leva med ohälsa!

Jag som till och med kastat min astmamedicin!!!

Nä nu kör vi en uppdatering av programvaran Lotta till version 2.0!!
PS! Bilden föreställer Mind mapping som jag varmt kan rekommendera om man har lite stökigt i tillvaron med många måsten, tankar, idéer och du ska försöka få en struktur på dina tankar😎

Kommentera

