From heaven to hell and back again!

Idag var det dags att sätta fart på svallvågor i kommunen! Jag ska börja simma…igen!

Packade min väska i går med alla nyinköpta schampoo, balsam, två, salva, deo, badtofflor, handduk, baddräkt,  ja ju name it och jag kan säga att jag fick med ALLT så det är inte det detta handlar om.

När allt var packat och klart, kläderna framlagda och mackorna bredda så ställde jag klockan på  06:05. Så här lång är det fortfarande heaven…

Kl:06.05 = Velcome to hell!

1. Kan inte stänga av väckarklockan. Rusar upp ur säng och ut i hallen för att inte väcka mannen.
2. Hur oskönt som helst att klä på sig kläder UTAN att göra sig i ordning?!
3. Cykla drygt 2 km i MINUS 5-7 grader till simhallen,

PUH! Nu är jag i hallen! Det var ju inte sååå farligt…. Trodde du det tog slut här?!

4. Sirpa-Lisa, Ajna och Kari, Ritva, Pekka och John har OKUPERAT  hela första motionsbanan och Katja går i den andra. För dom simmar inte! Dom GÅR allihop, går och pratar. Och naturligtvis kan man inte gå hela 25 meter som basängen är utan att stanna ett par gånger för att sen flyta fram som sista 15.

Överfylld pool

Jag tränger mig ner hos Katja och börjar simma. Jag hade tänkt simma 500 meter då jag inte simmat på flera år men så fort jag tog första simtagen vände allt.

Simning är för mig den mest njutningsfulla motionsform som finns. Man bara glider genom vattnet simtag efter simtag och det enda man tänker är 1…..2…..3….. Det finns inte utrymme för mer tankar än varvantalet.

Efter 22 minuter, ca 250 brända kcal och 1000 meter är det rena himmelriket att kliva upp för att gå in och sola, duscha, basta, göra sig i ordning med insmörjning, föning, sminkning och allt det där som vissa av oss tjejer gör.

Klockan 08:30 glider jag in på jobbet, tar min kaffe och mina smörgåsar och konstaterar att det åter igen var en fantastisk morgon. Katja är ju ändå rätt trevlig även om hon inte simmar snabbt.

Nu har jag medvetet valt att inte skriva och berätta hur fantastisk bra motionsform simning är för det gör IFORM så bra så! Länken till deras simningsartiklar http://iform.se/amne/simning
TräningsbloggarTräning

7 thoughts on “From heaven to hell and back again!

  1. hahaha ”korkar” är fantastiska. I vasalundshallen finns det några också🙂. Va bra att du kom iväg! Kran

    1. korkar är en väldigt snäll omskrivning. Snarare fastkedjade flytbryggor🙂
      Men med musik, sol ute och ett leende kommer man lätt fram i alla fall! Nästa tur på torsdag😉

  2. Härligt att du kom iväg! Hade tänkt sticka iväg idag men min kropp hindrar mig *suck* Själv pallar jag inte så många längder innan min rygg kreverar. sist tog jag 10x25m men det blev 3 längder mer än första gången.😉

    Hejja!

    1. dom 13 längderna är ju guld värt! snart är det 14 ska du se men ta det lugnt! Finns ingen anledning att börja stressa! Vi tar det i vår egna takt eller hur Sara🙂

      1. Absolut! långsamt går också framåt och det kan vara dumt att stressa på för hårt.🙂 Har redan misshandlat min kropp för hårt som det är. Dags att lyssna påd en istället.🙂

    1. nästa gång lovar jag att inte svära en lång ramsa innan jag rusar upp ur sängen och kastar mig ut!😉❤ Love you!

Kommentera

