Det värker!!!

Jag har lärt mig att när det gör ont ska man vila, right?! WRONG!

Värken jag har är inget annat än ärlig, härlig träningsvärk! Och det känns sjukt skönt!

Jag har gått från latmask som klunsa med familjen om vem som skulle handla chokladen till kvällsteet till beroende av att röra på mig. Ännu har jag inget schema på när hur och var jag ska träna utan jag gör det som jag för dagen känner för. Är dock väl medveten om att det kommer en dag när orken tryter och då tror jag ett schema är bra att ha.

För närvarande simmar jag 2-3 dagar i veckan och går 3-4 lunchpromenader och 1-2 långpromenader. Upp på det cyklar jag dessutom 2×2 kilometer varje dag till jobbet och i och med att jag inte har körkort så cyklar jag även om jag ska på möte, träffa polare eller hitta på annat skoj.

Simningen började jag med i veckan och det var den som gav mig värken. Så fight fire with fire! Hoppa i badet igen!
Sagt och gjort, idag på min lediga dag gick jag upp kl 8 och cyklade till simhallen!

PLUMS! Jag höll formligen på att drunkna!  Varje simtag var en plåga och dagens tid för 1 kilometer var 30 minuter men jag är ändå otroligt nöjd. Jag känner att jag har ett skönt flow och jag tycker ärligt att det är roligt.

Täningsvärken då? Jo då, den finns kvar med förnyad kraft. Jag tänker ta mig en 30 minuters stretch-yoga-wellness stund och ge mina muskler en belöning för väl utfört arbete. Jag har dock läst att det inte finns bevis för att streching är så bra och effektivt som alla tror men jag personligen är övertygad om att om man gör detta till en skön stund så gör detta lika mycket nytta som ett träningspass så sträck på dig!!

Tidigare när jag har bantat så har jag tränat för att det ska man göra för att gå ner i vikt.
Nu rör jag på mig för hälsans skull! För att slippa astmamedicin, värk i knä och för att orka!

Och jag HAR kastat min medicin! Sen februari har hälsa förbättrats avsevärt och jag är övertygad om att min läkare kommer bli förvånad vid nästa kontroll😎

2 thoughts on “Det värker!!!

  1. Jag sriver här också😉 Gör dig själv tjänsten att testa yoga nu när du väckt tanken. Man har igen det på så många sätt och det bästa är att man aldrig blir ”färdig”, det borde ju passa dig🙂

  2. Alltså du är duktig med simmandet. Jag tog halva den sträckan idag på 30 min… men å andra sidan är min teknik urusel och jag känner mig som en trillinggravid flodhäst i vattnet. Men det är så skönt!

Kommentera

