Men…det tar ju aldrig SLUT!!!

Nä faktiskt inte! Så här kommer det vara nu resten av livet.

Latmasken har fått flytta ut permanent och nästan varje dag ska det in rörelse på schemat.

Är det så här det är att vara braviktig eller är det en överviktigs dom?

Missförstå mig rätt nu. Jag gillar faktiskt att röra på mig numera. Jag har hittat former för att om inte varje dag så nästan varje dag röra på mig genom promenader, stavgång, simning och cykling men vad jag menar är att det är så intensivt.

Jag ska försöka förklara hur jag menar.
Förr när jag började banta och det fanns ett före och ett efter så var motionen en del av detta men efteråt, efter bantningskuren så föll jag alltid tillbaka till gammalt mönster och slutade av någon skum anledning att sluta röra på mig.

Rörelse har alltså inte varit en naturlig del av min tillvaro men nu helt plötsligt så ska jag planera in cykling, simning, promenader och stavgång i min fullspäckade vardag. Och om jag missar en dag är det dåligt då? Är det ett tecken på att latmasken är tillbaka? Ska det vara så här jämt? Ska jag behöva inhandla en stor filofax för att planera mitt nya hälsosamma liv.

Förhoppningsvis kommer det bli en vardag så småningom för till skillnad mot förr finns inget före och efter men just nu är det bara rörigt!

Dessutom bestämde jag mig idag för att börja stretcha lite extra på kvällen. (Sånt doktorn rekommenderar när man nått 45+ :-P)
Stretch med lite skön avslappningsmusik kan förhoppningsvis hjälpa till att smälta tanken på att detta är en del av mitt liv för resten av livet. Det är lite tufft när tanken bara träffar en som en käftsmäll att THIS IS FOR LIFE! och att mitt tidigare beteende med lathet, svullande och festandet på gosaker inte får hända igen.

Så klart kommer jag ha festa på lite extra gott men precis som en fd alkoholist eller narkoman så kan jag aldrig igen svulla eller äta eller lata mig som jag gjort. Det är över och mitt nya aktiva, hälsosamma liv är det jag ska leva med resten av livet.

Welcome to the reality !

 

 

2 thoughts on “Men…det tar ju aldrig SLUT!!!

Kommentera

