En spark i arslet eller en morot framför trynet?

Dagar med regn och djävulskap finns ingen motivation att sticka näsan utanför dörren men som i morgon när det faktiskt ska bli 10 + grader och sol springer jag ut som en ko på grönbete. Motivation saknar jag inte. Men det finns tillfällen och dagar motivationen tryter och nu ska jag tipsa om ett par saker som kan få fart på vem som.

Vi börjar med en nyhet som heter Runno!

Det är en applikation, ännu så länge bara för IPhones men det är för att ni ska ha en chans emot mig som har en android 😉
Runno går ut på att du sticker ut på en runda och när rundan är komplett har du klejmat området som ditt. Men bara tillfälligt för om någon utmanar dig och din runda kan du riskera att förlora den om du inte fajtar för den.

Klicka på bilden och titta på filmen så får du se så enkelt det är. Och som jag sa, tur för er så finns det ännu bara för IPhone men akta er när den kommer till android. Då ska jag klejma varje runda i Sumpan med omnejd!

Nästa morot är Turf! Det har funnits längre, har fler deltagare men som jag förstår lite samma princip som Runno fast detta är inte enbart för att jaga kcal och motion. Det går ut på att med hjälp av ens mobils GPS erövra zoner som är utplacerade i Sverige. När du erövrat en zon blir den din och du får poäng för den kontinuerligt tills någon annan erövrar zonen. För Iphones heter det Turfwar. Appen är från början endast för Android.

En lätt kick på rumpan är Geocaching. Detta är en skattjakt där du alltså inte tävlar emot andra utan du ska leta upp skatter med hjälp av din GPS på din telefon. Man kanske kan kalla det för en modern version av gömma nyckeln eller skattjakt. Du slipper känna stress och press att hela tiden klejma ditt område men å andra sidan kanske någon hittar skatten före dig. 🙂

Det bästa är att man rätt lätt kan få med både vänner och barnen på dessa aktiviteter!

Själv fortsätter jag köra med min Runkeeper fram till Runno släpps för Android telefonen. Min runkeeper uppmuntrar mig var 5 minut och talar om sträcka, tid och tempo och det om något håller mig motiverad. Speciellt när jag hör att tempot har sjunkit.

Jag höll helt på att glömma  Gå för hjärtat . Woman in Red är 1,6 miljonerklubbens kampanj för att samla pengar till forskning om kvinnors hjärthälsa. Tillsammans med 1,6 miljonerklubben genomför Becel ”Gå för Hjärtat”, där alla kan samla in pengar genom att gå. Mobilapplikationen ”Gå för Hjärtat” lanseras under vecka 15 och för varje kilometer som alla som använder appen går, skänker Becel 1 kr. Målsättningen är att nå 500 000 kr. Så ladda ner appen, och häng med du också på vår vandring runt jorden!

Tyvärr har det varit mycket problem med appen och dom får nog göra om och göra rätt!

Så vänner, fram med mobilen, ladda GPS.en och ut och klejma era områden!

2 thoughts on “En spark i arslet eller en morot framför trynet?

  1. Helt klart dags att sätta igång med Turf igen. lade av under vintern för det var för kallt och för mycket snö överallt för att det skulle vara det minsta roligt. Synd att det är Becel som har ”gå för hjärtat”. Avskyr det företaget så. Nopp. De försöker se ut som änglar när det handlar om skräpprodukter de gör.

Kommentera

