Lördagsgodis, postorder och fotboll

Eller vad sägs en dag som denna. Stockholm har drabbats av SNÖCHOCK! (Aftonbladet och dess rubriksättare! CHOCK?! Sist jag kollade på Wikipedia förklarades chock så här: Psykisk chock, en reaktion på traumatisk händelse eller dylikt. Nog för att jag blev förvånad och lätt sur över vädersituationen men jag vill inte påstå att det är en traumatisk händelse…)

Jag som hade tänkt snöra på mig mina promenadskor efter en vecka utan ett steg. TJI fick jag.

Istället blev det en promenad till affären (Det är 250 meter till affären) för att inhandla lite lördagsgodis.

Nu har jag placerat mig på min plats i soffan med min påse, Liverpool-Everton på TV och ”porr”surfar på postordersidor och drömmer om sommaren.

På ALLVAR – kolla in den här toppen från Bonprix! Tänk i juli när man förhoppningsvis är ett par kilo mindre, solbrun och så där sommarfin och denna topp.

Topp

Hmmm…plötsligt var inte godis gott längre och istället för att bara titta när dom springer på TV vill jag också röra på mig.  Jag som älskade att sitta i min soffa förr. Ge mig en pinnstol! Lägger mitt godis i min mans påse istället och går ut och gör en jordgubbssmoothie till mig själv istället.😉

Nej då, så fanatisk har jag inte blivit, men visst känner man en viss ångest när man inte kan röra på sig som man hade tänkt.
Jag tänker njuta av lördagen, äta mitt lilla lördagsgodis jag köpte, sträcka ut mig i soffan, ta ett glas vin och njuta av dagen! Man vet aldrig när den kommer tillbaka. Det kan ju vara så att det är fint väder varje helg jämt från och med nu och då kan man ju inte sitta här!

Nä nu ska jag fortsätta shoppa sommarkläder!

3 thoughts on “Lördagsgodis, postorder och fotboll

  1. Jag har mer drabbats av en solchock 😃 sitter just nu i gassande sol på terassen!
    Det var längesedan det hände så jisses vad efterlängtat och skönt.

      1. Haha, jag har gått en runda med Selma och nu kom jag nyss hem efter 4 km löpning 😉 sitter och eftersvettas på terassen nu 😜

Kommentera

