Från Pungpinan till Fittja…

fågelvägen, så långt har jag stavgått, cyklat och simmat idag. 15,3 km!

Det var lite väl att ta i kanske så här nybörjare som man är men jag hade längtat så att få komma ut efter skitvädret som ställt till det i en vecka nu! Jag är ju sån att jag går inte ut om vädret inte bjuder till även om det finns väldigt bra kläder.

Så igår när jag såg väderrapporten bestämde jag mig för att idag skulle jag minsann klara av att gå en mil. Det gick!! Men attans vad trögt det var på slutet. Sista kilometern kunde jag inte ens hålla rätt takt till musiken utan jag gick på ren vilja! När jag kom hem så stretchade jag en stund och åt lunch.

Efter maten kände jag mig redo för en dusch… och att få sola! Varför inte cykla till simhallen? Det blev 4 km cykeltur tur och retur simhallen😉.Väl där var jag ju bara tvungen att simma 1ooo meter oxå. Nä Sirpa-Lisa var INTE där för hon är bara där på morgonen 06:30 när vi som vill simma innan jobbet är där! Har jag berättat att Sirpa-Lisa och resten av ligan är pensionärer?! Men likt förbenat ska dom vara i simhallen när dom öppnar!😦

Var det överdriven träning idag? nja.. nä faktiskt inte. Jag hade orken, viljan och lusten och jag mår super-duper-kanon-fabulöst-superlativ-bra just nu!

En sak har jag lärt mig idag och det är att jag har orken,viljan och beslutsamheten! Jag är 45 år på papper, 25 år i sinne men 65 år i kropp och nu är det dags att balansera siffrorna lite🙂

Attans att inte Runno finns för android för då jag kunnat muta in bana 4 i simhallen för all tid och evighet och Sirpa-Lisa hade fått sitta bredvid och titta på🙂

 

 

3 thoughts on “Från Pungpinan till Fittja…

    1. det känns helt fantastiskt! Lite lite mör men det är väldigt lite!🙂 Jag är själv förvånad. Trodde jag skulle ligga och kvida av träningsvärk men jag stretchade väldigt mycket i går med🙂

Kommentera

