Sirpa-Lisa vs morgonpromenad?

Om man ska hinna simma innan jobbet så gäller det att gå upp i ottan. Till och med tuppen sover. Väskan är packad och väntar i hallen. Det enda jag behöver göra är att fixa frukostmackorna som ska med i väskan, klä på sig och hoppa upp på cykeln. Går ut och möts av hög frisk lite småkall luft som sticker så där skönt i lungorna… (ja, jag kanske är lite drogad av dopamin och endorfin men det är allt ;)) … och möts av en underbart vacker morgon!

Det är så det går rysningar i mig. Var faktiskt tvungen att stanna och fotografera mästerverket! Tänk så mycket man missar för att man ligger och drar sig lite extra. Upp ska man ju ändå så varför inte 30 minuter innan för att uppleva detta!

Det var verkligen inte långt ifrån att jag cyklade hem med simgrejerna och gick på en promenad istället. Men nä, jag har inte simmat på hela veckan och jag tror Sirpa-Lisa börjar sakna mig så jag fortsatte till simhallen. Väl där simmade vi sida vid sida (varje gång jag varvade henne i alla fall) i ca 25 minuter. Hon var nog glad att se mig för hon sprattla och flaxa med armarna som bara den 😉

Efter denna fantastiska morgon är det frukostdags på jobbet. Jag har tyvärr börjat höfta alldeles för jag kan ju… så jag har inte en aning om vad mina smörgåsar kostade i kcal idag men dom var otroligt goda. Jag tycker jag har hyfsad kontroll men ska jag vara ärlig har jag egentligen ingen aning om hur mycket kcal jag äter per dag.

Jag har inte gått upp! Inte heller gått ner på ett litet tag, jag har rört mig mycket och jag har varit noga med maten. Just nu känns det som en form av jämnvikt och det är ju egentligen bra men jag vill ändå gå ner i vikt.

Från och med i morgon ska jag börja regga var enda tugga, vad enda dryck på ShapeUp Club igen! Det är bara ren lathet för det är otroligt enkelt och har jag inte tid, lust eller ork att just när jag äter pilla på appen så finns det papper och penna så kan man regga i efterhand. Nä nu är det SKÄRPNING 😡

Sist vill jag tipsa om något jag alldeles nyss hörde om men inte testat själv och det är Mirakelnudlar!

Det är en ”pasta” som ger endast 10 kcal och absolut inte en enda kolhydrat så långt ögat når. Rättare sagt endast 2 kolhydrater i form av fibrer per förpackning. Kan vara en idé om kcal-kontot är tomt och man är hungrig.

5 thoughts on “Sirpa-Lisa vs morgonpromenad?

  1. Har testat nudlarna och de funkar. smakar typ inget så det krävs rejält med kryddor. De är inget jag vill äta utan nåt till, men att blanda i en wok är ok. Lite som hårdare glasnudlar i konsekvensen om jag inte minns fel. Det var några år sen vi testade.

    1. men dom och köttfärssås funkar väl rätt ok?! Då kan man ju ladda på lite dom där gångerna när man behöver det där extra 😉

Kommentera

