SUCK!

”Det var ett väldans tjat om motion ;)” ”Gör du inget annat än tränar? :)” ”Chilla lite ;)” …

Kära läsare!

Jag är 45 år och har under minst 20 åren av dessa levt med övervikt! Nu har jag tagit ett livsavgörande beslut att för första gången ta kontrollen för resten av mitt liv.

Tyvärr har jag en lungsjukdom som heter Alfa 1 antitrypsinbrist/ZZ , jag har astma, jag har dåliga knän, fotleder och fötter. Värk tillhör vardagsmat.

Mycket är övervikts relaterat. Annat är det inte. Den 2/6 22:30 2011 tog jag mitt sista bloss någonsin. Min lungkapacitet har förbättrats avsevärt!

Vi, jag och min man har valt att leva sunt och förnuftigt och roligt.

Mitt val är att blogga om det, jag har valt att visa förändringen för mina nära och kära både här, på twitter och på facebook. Mycket för att vara ett stöd för min syster som genomgår samma procedur, mycket för att få stöd av nära, kära och vänner.

Den första raden jag skrev är lite av det bemötande vi nu får, vi som beslutat oss för att må bra.

Jag kan förstå om man tycker det är jobbigt att läsa alla uppdateringar om promenader, simturer, kcal, cykelturer, mat, hälsa med mera. Men ni måste förstå att jag gör inte det för att någon ska må dåligt, jag gör det för att förhoppningsvis kunna inspirera någon. Om man tycker det är jobbigt att läsa om min resa så kan man välja att inte läsa, att dölja min status med mera.

För hur det nu än är så är detta en del av vårat liv och jag hoppas att vår resa kanske kan hjälpa flera!

Till er andra ber jag om ursäkt…

5 thoughts on “SUCK!

  1. Jag säger heja heja! Klart du ska skriva om det du vill. Jag gör med en resa som jag skriver ner, och det är ju fritt att låta bli att läsa den om man inte vill 😊
    Kram

  2. Ingen kommer undan alla såna kommentarer. Det gäller nästan vad man än skriver om – ingen statusrad i världen blir ALLA glada över för det är alltid nån som får panikångest över att nån är glad, är man ledsen så ska man sluta ömka, har man köpt nåt kul så är det nån som är utan pengar och beklagar man sig för att pengarna är slut så är det nån som tycker man är en slarvig jävel.
    Nu är du en hurtig jävel och måtte det hålla i sig.:mrgreen:

  3. Heja heja faster! Jag vet PRECIS vad du menar, men lika väl som vi skriver ut om vår träning m,m för att inspirera någon annan, lika väl vill man få positiv feedback för det man gör! Människan fungerar så! Jag håller helt och hållet med dig! Jag vill inte trampa på någons tår men jag kommer för min och de son vills skull att fortsätta skriva! Jag älskar att läsa din blogg so keep up thé Good work❤

  4. Nu lägger vi den negativa energin runt sjöarna istället :-))) puss… syrran, du är grym!!

Kommentera

