En stor stark tack!

Det är jag det! 176 cm lång och en vingbredd på typ…2 meter. Jag har nypor som skruvar upp vilken konservburk som helst, jag bär och släpar möbler utan problem och jag klarade att göra plankan i 30 SEKUNDER!!!

Men vi tar det från början.
Jag  har aldrig varit en gymtjej och lyfta skrot är väl bra onödigt när man har en massa kartonger och möbler både hemma och på jobb som behöver flyttas nu och då.

I onsdags läste jag om iFORM Malins blogg där dom gjorde plankan på jobbet. DET var ju något vi måste testa. Sagt och gjort. Klockan 10.00 den 18/4 var dagen stora starka Jag blev förnedrad!

30 SEKUNDER sen bröt jag ihop! Jag låg där och flämta som en gnu medan chefen 60+ babblade på och gjorde plankan i 4.40 min!

Idag klarade jag 60 sekunder!!! 5 dagars träning och jag lyckades klara minuten!
Varje dag gör vi plankan kl 10 och kl 15 och reggar resultatet på iFORM.


Det behövs bara ett par minuter per dag alltså för att fixa formen till slut.

Jag har hittat ett par övningar till som man kan göra om man står upp och jobbar eller har ett par minuter över per dag.

Ett exempel är pendeln som är ett utmärkt sätt att träna rumpan på.

Stå med fötterna parallella och händerna i midjan. Vinkla en fot med tårna utåt och pendla benet långsamt bakåt och utåt. Höj benet tills det tar ”stopp” i muskeln, alltså så att du känner hur rumpan är helt spänd. Håll överkroppen stilla med rak rygg och lätt spänd mage. Tänk på att det är en kort rörelse som ska göras kontrollerat. Gå tillbaka och upprepa övningen från början med motsatt ben.
Gör: 15 repetitioner x 2.

Vem vill inte ha en liten fin fast rumpa?
På länken RUMPövningar hittar ni flera bra övningar.

Ett annat redskap som är lätt att ha på jobbet är en balansplatta.

Du kanske  sitter hela dagen vid ditt skrivbord. Då räcker det att börja stå upp och jobba. Bara genom att börja stå tränar du upp mage och rygg, förbränner fler kcal och ärligt man blir allt lite piggare🙂 Så börja med att stå lite oftare så kommer det andra av sig själv.

Kommentera

