12 cm!

12 cm har jag minskat i midjan. Eller.. ja midja och midjan. Där dom säger att den sitter i alla fall 😉

Känslan av att slänga dom gamla kläderna som nu blivit förstora är magisk! *PST! Älskling, jag måste handla nya kläder* Det är 2 storlekar som har försvunnit i ett nafs. Om man tittar på en måttabell typ Ellos ser man att stusskillnaden är 6 cm från XS till L. mellan L-XXL rör det sig om ca 8-10 cm skillnad mellan storlekarna.

Det är ju inte bara vikten det handlar om för mig utan det är känsla, mått och välmående som är viktigast tycker jag. Att faktiskt kunna titta sig i spegeln och se att man tappat 2 eller 5 eller 9 eller 12 kilo och må bra.

Det finns ju dagar även när man är braviktig som inget passar, man känner sig tjock och plufsig så jag tror verkligen att – på måttbandet är minst lika viktigt som på vågen. Det är bara det att det är lättare att väga sig. Att försöka hitta midjan varje gång är lite bökigare.

My Virtual Model

Ovan är en bild på mig. Ja inte riktigt kanske men det är min längd om vikt. Den i mitten är så jag ser ut nu. Jag blir riktigt glad av att titta på mitt virtuella jag även om den inte visar riktigt den sanna bilden av hur min kropp ser ut. 🙂

Då-jaget är så jag såg ut i vintras och Sen-jaget är så jag hoppas se ut nästa vinter men just nu njuter jag av Nu-jaget och mina tappade kilo och centimetrar. Jag njuter även av att göra av få köpa ett par nya byxor och tröja.

Mitt tidigare bantar-jag hade sagt ”NÄHÄ, jag ska INTE köpa ett enda plagg förrän jag nått målvikten. DÅ ska jag unna mig” men idag passar inte det mig längre. Jag vill unna mig. Jag vill belöna mig för mina framgångar och inte bestraffa min tidigare dårskap! Det är dyrt men det måste få kosta. Bonus hade förstås varit om det fanns någon form av bytessajt för urvuxna kläder för vuxna.

Hmmm… kanske man ska… 😎

Snart dags att hoppas på cykeln för en tur till stan och träffa tjejerna. Finns många affärer på vägen dit!

2 thoughts on “12 cm!

Kommentera

