Snabb mat eller Snabbmat?!

Jag är torsk på Subway! Ett halvt permesan/oreganobröd med tonfisk, sallad, gurka, tomat, lök och sweet oniondressing åååååååååååååååå BARA 426 kcal!

2004 började Biggest loser sändas i USA. Ett par år senare kom det till Sverige. En sak som fascinerade mig var att tränarna i Biggest Loser (Gillian och Bob) alltid rekommenderade Subway och refererade det som nyttigt.

Därom kommer de lärde att tvista om detta i evigheter men jag väljer att hålla med om att Subway är ett bra alternativ!

Naturligtvis beror det helt och hållet på vad man väljer för tillbehör, dressing med eller utan ost med mera.

Min stora  last på Subway är deras sweet oniondressing. Det borde inte få vara tillåtet att ha en dressing som är så ruggigt god! Det positiva är att den endast innehåller 40 kcal/100g och att den är fettfri! (0,2 g fett), det negativa är att den finns inte att köpa på burk.

Suben som ni ser på bilden ovan är en Chicken Teriyaki och den innehåller 710 kcal för hela den 30 cm långa mackan!
Jag lovar, en halv räcker fast man vill ha en hel för att den är så go🙂

Subway har en näringstabell, jämförelseverktyg och en detaljerade beskrivning för hur du beställer😀

NEJ, jag får inte betalt av Subway för detta. Jag är bara väldigt förtjust i deras mackor.😀

Men för att göra alla hamburgare och korvar glada så kommer här lite reklam och info om er också.

MacDonalds har en bra kcal sida där man får information om kcal i alla deras hamburgare och tillbehör.
En Big Mac innehåller 495 kcal och en vanlig hamburgare 255 kcal. En mellan Pommes Frites innehåller 340 kcal. Personligen har jag alltid föredragit Chicken Mac Nugget och ett 9 pack innehåller 380 kcal.  Lite snabb huvudräkning visar att förr när jag åt Mac Donalds åt jag 975 kcal på en måltid… :X

Lite snabbmats kcal:
Kebabtallrik = ca 1000-1500 kcal
Calzonepizza = ca1200 – 1500 kcal
Kebabpizza = ca 1500-1700 kcal
Big Mac och Co  = ca 1000 kcal
Lite Subwayjämförelser från 250kcal till 550 kcal

Personligen har jag inte så många kcal per dag att göra av med att jag kan äta en hel pizza utan att besöka simhall eller promenadspåret men jag sliter gärna hund nån gång i alla fall för att få en pizzabit!

2 thoughts on “Snabb mat eller Snabbmat?!

  1. Hej, var kan du se hur mycket kcal det är i dressingen? Hittar inte någonstans på deras sida

Kommentera

