Jag vill ha en guldstjärna!

Ibland får man ta saken i egna händer. 😉

Förr i tiden fick man på viktväktarna en stjärna för varje 3 kilo man går ner. Det innebär ju faktiskt… 5 stjärnor för min del just nu!
 Så där! Nu är det rätt!

Man kan tycka vad man vill om stjärnsystemet men  faktum är att när man väl stod där på vågen och den visade -3 kg sen förra stjärnan blev man lycklig.

Idag när jag gör denna resan själv så får jag inga stjärnor. Jag belönar så klart mig själv och klappar mig på axeln men annars är det rätt tyst.
Visst får beröm och en och annan kommentar nån gång…eller ja… det har hänt -15 kg syns men jag menar just den här  3 kg stjärnans uppmärksamhet den var så härlig. -3 kg syns ju inte direkt utåt och att begära att alla ska hurra är lite för mycket begärt.

Det kan också vara lite känsligt att ge beröm. ”Oj, vad du har gått ner i vikt, vad fin du är! = vaddå var jag fet och ful förr”-rädslan gör att vi ibland väljer att hålla tyst för vi är rädda att ge berömmet och trampa på ömma tår.

Vi måste sluta med det. Vi måste dela ut flera stjärnor till varann! Fler ryggdunk, beröm och glada hurrarop ger gladare människor och det blir faktiskt mycket roligare! Även mottagaren får en fasiken-det syns-jag fortsätter-morot och känner att trots att man gör det för sin egna skull är det värt mödan. Jag tycker nog alla företag som sysslar med bantning ska införa stjärnfall eller bonussystem. 😀

Idag fick min blogg en stjärna! Mer om detta längre fram! 😉

PS! Jag bantar inte 🙂 Jag lär mig leva hälsosamt!

4 thoughts on “Jag vill ha en guldstjärna!

  1. Eftersom jag inte riktigt gillar såna belöningssystem så kan du inte få en stjärna av mig. Men hela du är en stjärna. Jämt. Sådeså!! :mrgreen:

  2. Jag ÄLSKAR ditt ”ps”. SÅ är det ju. Om man ”bantar” så går man ju bara tillbaka till ett leverne som innan ”bantandet” och då är man snart där + mer kg och hälsoproblem än innan. Hejja!! Fasiken vad du är bra!

    1. ååå tusen tack Sara!!! Tänk att man efter 45 år äntligen börjar fatta. Man KAN lära gamla hundar att sitta 😆

Kommentera

