När jag läste om riskerna med alkohol bestämde jag mig genast för att sluta läsa!

Fredag, grillat på menyn och ett glas rött vin! Det är livet!

Jag har ett favoritvin som heter Campolieti Ripasso. Det är fylligt, strävt och det känns som en smärre ansiktslyftning när man tar första munnen och det är så vansinnigt gott!

Det blir både ett och två glas kcal vid grillen. Jag menar rödvin! Men fakta är, alkohol innehåller mycket kcal!

(Känns som att jag drar ner stämningen här lite men vi höjer den snart igen! :|)

Lite siffror på HUR mycket kcal alkohol innehåller så vi framkallar lite mer ångest:

4 cl av 40% sprit innehåller 90 kcal
50 cl av 5,6% starköl innehåller 233 kcal
15 cl av 12% rödvin innehåller 108 kcal 

Inte nog med att alkohol innehåller mycket kcal, den gör så att matsmältningen saktar ner 30% dessutom.

Jag var tvungen att testa IQ kaloriprofilen på kul och om jag nu i kväll dricker ca 4 glas vin (60cl) så måste jag bowla i 2 timmar och 32 minuter eller tokshoppa 3 timmar och 18 minuter för att bränna dom.:mrgreen:

Men som sagt, livet är till för att njutas av och jag tänker då rakt inte räkna några kcal vid grillen i kväll!

Nu ska vi höja stämningen istället! Ni har säkert sett den tidigare men den kan ses HUR många gånger som helst!

Trevlig fredag med Beyonce Single Ladies Dance!!!

2 thoughts on “När jag läste om riskerna med alkohol bestämde jag mig genast för att sluta läsa!

  1. Haha…valet är ju lätt. Bowla eller tokshoppa?
    Värre skulle det vara om jag efter tokshopping skulle måsta dricka vin i flera timmar. Jag som inte ens är vuxen nog för rödvin.
    Fast…om man inte gillar sträva röda viner – är det för att man inte behöver ansiktslyftas?

Kommentera

