Plötsligt så händer det!

Kroppen kräver sin pizza!

I går var det lite som om både ork och kropp gått ut i strejk.

På lördagkvällen var jag hos goa vänner och fick underbart god mat, vin och snacks.
Jag unnade mig tre skumtomtar (som jag för övrigt är heeeeelt torsk på!) lagom med mat och lite mer vin.😉

Visste att jag inte behövde räkna kcal för på dagen hade jag cyklat till simhallen, simmat 1500 m på snabb tid, dansat Zumba och avslutade dagen med att jaga ihop ett par extra kcal genom att cyklade till och från middagen.

Så i går ville kropp och knopp inte göra ett dugg mer än slappa i soffan och äta pizza. Jag lät kropp och knopp bestämma.

kebabpizza

Sen att jag tvingade mina vänner att äta det samma det var för att döva samvete lite i alla fall.
Nä då, jag har inte så dåligt samvete över pizzan. Barnstorlek för mer får jag inte i mig och väldigt lite ost ger en pizza på ca 275 g och om man söker på livsmedelverkets databas på kebabpizza inser jag att det är inte mer än 521 kcal fast då har jag inte minskat ostmängden.

Innan nån tänker ”NJUUT” så gör jag det men jag MÅSTE ha koll! Och genom ShapeUp Club och livsmedelsverkets databas så både njuter jag och har koll🙂

Jag njöt så mycket att jag även unnade mig en näve chips ca 100 kcal och Marabou mjölkchoklad ca 100 kcal så sammantaget njöt jag av ca 700 kcal! Njuter av att jag numera har koll och att jag även kan stanna vid en näve chips eller bara ta 6 rutor choklad.

Kommer jag någon gång att kunna slappna av när det gäller frestelser? Ja det tror jag.
Ta till exempel som chokladen. Allvar en Marabou mjölkchoklad finns det godare? Ja faktiskt, för så gott som jag hade för mig att det va var det inte!

Fast jag tänker inte testa ännu  på länge! ShapeUp Club gör det så enkelt och varför ändra på ett vinnande koncept😉

Men nu har kropp och knopp strejkat länge nog så idag blir det en härlig lunchpromenad innan regnet och i kväll blir det simhallen!

Kommentera

