Det är ganska kul att göra det omöjliga

Det går inte, jag kan inte, mina knän klarar det inte, jag har astma… Undanflykter har många namn.

I början var jag motiverad att gå ner i vikt, målet ändrades snabbt till att lära mig leva hälsosamt och där kom träning in. Om jag går lite nu och då så är det bra för mer fixar jag nog inte.

Oj oj oj vad jag inte känner mig själv! JAG KAN VAD JAG VILL tydligen!

Jag kan kombinera familjeliv med heltidsjobb, träning, fritidsaktiviteter och vänner och jag har fortfarande tid över att titta på TV! Fattar dock inte hur det gått till.

Tror det är så här att med orken kommer engagemang, tempo och valet att göra saker istället för att sitta i soffan och klaga på att man inte hinner.

Bara i går och idag har jag hunnit med att:
Cykla till och från jobbet 1,9 km x 3
Cyklade en runda i Sumpan igår och letade gym 11 km
Promenerade 4,5 km på lunchen i går
Simmade 1000 m i morse

Jag har alltså motionerat 2.2 mil på  2 dagar och bränt 1200 kcal och detta har tagit 120 minuter.

Vem trodde det för 4 månader sen när jag här i bloggen klagade och skyllde ALLT på latmasken.
Jag har gått från en soffpotatis som skyllde på att jag aldrig hann med någonting till att njuta av mitt livs triathlon.😀

Min drivkraft är att jag mår bra! Ju mer jag rör på mig desto bättre ork och humör har jag.

Men ibland tappar jag fokus och målsättning. Planera in aktivitet och andra göromål är faktiskt inte det lättaste!

Så i går hoppade jag på en MÅL-tävling. Det innebär enkelt att jag mailar mina mål till Majken och den mailar jag hur många stjärnor (mål) jag faktiskt har klarat av! Det handlar inte bara om träning, mat eller hälsa utan det kan handla om precis vad som. Tex, putsa fönster med mera.

Det är inte lätt att hela tiden ha orken, vara positiv och hålla ångan uppe så  för mig passar denna månads-moroten toppen! Nu vet jag att målen jag sätter upp denna månaden kommer att uppnås.

-”Är inte risken stor att man ljuger för sig själv och säger att man klarar målet fast man inte gör det?”
NEJ! Inte för mig!

Förr var jag duktig på att ljuga för mig själv! Godiset som ingen såg när jag åt räknades inte. Jo jag går till jobbet varje dag…NOT! Bussen 4 busshållplatser! ALDRIG MER! För det enda som händer är att jag mår dåligt! Så nej, jag kommer inte ljuga för mig själv eller Majken när jag skickar in min mål-lista och stjärnor!

BTW, i går var jag och titta på gym😉 JAG VET! Jag har sagt ALDRIG gym! Det är INGET för mig! hahahaha! Allvarligt, jag blev kär i Forma träningscenter i Mariehäll! så kanske kanske det blir ett gymkort i present till mig själv😎

6 thoughts on “Det är ganska kul att göra det omöjliga

  1. Hejja!! Det är en jäkla skillnad nu och då. Förr ville man sparka igång dig nu vill man nästan dra i handbromsen.😀 Så jävla bra du är!

    1. hahaha! Jag förstår hur du menar! Handbromsen är urkopplad! Kommit på att så länge jag mår bra är det bara att köra järnet!😀

  2. Jag hade samma inställning till gymmet! Nu är det min bästa vän och det riktigt pirrar i magen när jag ska kolla vilket pass jag ska gå! Känner mig kär🙂 i gymmet! Men det tog lång tid och 4 oanvända årskort innan jag hamnade här🙂 Gooo faster du är gryyyymmm!

    1. tack!!! Tänkte först böna och be om man kunde få en provmånad utan att bilda sig eller klippkort på 10 gånger för att testa. Forma har tyvärr att man binder sig på ett år. Trist men å andra sidan ett grymt gym så

    1. ja man blir otroligt pushad!🙂 Kul när man är flera tycker jag! Men det är inte för sent att hoppa på IFORMS plankan challange😉

Kommentera

