Hjälp! Beach 2012 är ju redan här!

Det gick liiiiite väl fort måste jag säga! Nej nej jag klagar INTE på vädret! Det är sagolikt, underbart och helt fantastiskt men med fint väder kommer korta kjolar, shorts, t-shirts och linne och DET är minst sagt ångestframkallat!

Men i år har jag bestämt mig. Detta är jag här och nu! 

Jag tänker inte gömma mig i vassen, jag tänker inte klä mig som en luffare för att dölja valkarna och jag tänker inte ursäkta mig. Det har jag gjort nog!

Nu flödar tidningarna över av ”Så enkelt får du den perfekta strandkroppen” artiklar.

Newsflash! Det ÄR inte enkelt! Och en fråga, vem bestämmer vad som är en perfekt kropp?

Nog om tidningarnas tråkiga artiklar! Lika säkert som Amen i kyrkan kommer det snart artiklar om otrohet, sommarens alkoholvanor och sex oxå.

Min planering fortsätter! Todo, motion, mat och mål! Det är mycket att hålla reda på när man ska packa promenadskor, simkläder och cykelpump, sund och bra mathållning och även hinna med vardagsbestyr.

Men jag är nöjd med min papperskalender. Den skriver jag ihop på söndagen och fyller på under veckan och det funkar väldigt bra. Helt plötsligt behöver jag inte känna stress över mat eller motion när jag ska hinna och jag ser i förväg när jag ska bort på äventyr och vad jag får planera in för middag då.

Om du vill får du gärna ladda ner min vecko-MÅLs-kalender.

Sen vill jag tipsa om Stockholm stads cykelplanerare. Med hjälp av den hittar jag nya roliga cykelvägar.

Som ni kanske märker gillar jag att planera och organisera och ha lite ordning på mig själv 😉 och x-tra roligt är det när man i slutet av veckan kan konstatera att jag orkar, det är kul och jag mår kanon!

Hade jag visat mig själv den här kalendern för 5 månader sedan hade jag nog vänt om och sprungit :mrgreen:

2 thoughts on “Hjälp! Beach 2012 är ju redan här!

  1. ”Hade jag visat mig själv den här kalendern för 5 månader sedan hade jag nog vänt om och sprungit”

    Skulle vilja ändra det där till ”vänt om och fortsatt knapra på chipsen”. 😉 Sprungit hade du då defenitivt inte gjort. 😀 Du är så mycket bättre nu. Så häftigt att se skillnaden.

Kommentera

