Eldprovet? Jag ska visa mig offentligt i en One Piece idag!

Jag vet!!! Jag har sagt, ALDRIG i HELA mitt LIV! Men vad gör man inte för sitt jobb?!😀 Idag ska jag beträda Solvallas travbana och överlämna pris till vinnaren i vårat lopp inför TV kameror och detta ska jag som sagt var göra i en knallgul One piece storlek L!

Min sa jag ALDRIG I LIVET, jag vägrar och helvete heller, men så kom jag på att jag är jag och så här ser jag ut! Så sagt och gjort jag testade den och blev själv förvånad men den passade ju!!! Jag har inte svårt att bjuda på mig själv och har väl ofta fått ställa upp som klassens clown men jag tror också att det har varit ett försvar, ett sätt att dölja övervikten. Att få folk att skratta med mig och inte åt mig.

Jag har inte vantrivts in min kropp eller med mitt liv. Jag har lärt mig att acceptera min kropp utan att för den delen alltid vara så nöjd med valet och jag försöker även nu, i pågående process att inte rusa i förväg och försöka se mig själv smal eller sucka över valkarna. Idag hoppas jag att man ler åt modet att offentligt uppträda i en One piece!😉

Så var helgen här IGEN. Himlars vad fort det går. Jag hinner knappt med allt jag vill göra. Har ju på allvar kommit på att jag gillar lite flum och wellness och är supersugen på att testa lite meditation, yoga och sen är jag helt inne på magdans! Det är ju ursnyggt! Kanske kan dansa magdans i den där onepiecen hahahaha!

I helgen åker grillen fram igen och det blir säkeå hemmagjord hummus (återigen kikärtorna!), bruschetta och focaccia. Massor av olivolja i alla tre tillbehören och det kommer bli en utmaning att mäta och äta men jag känner mig så stark så att jag vet att jag idag inte våldför mig på maten längre utan jag äter långsamt och njuter av alla underbara smaker.

När jag tänker efter undrar jag om jag hann känna vad maten smakade förr!

I morgon ska jag ut och cykla! 4 mil är mitt mål och det får ta hur lång tid som helst. Jag har hela dagen på mig. Picknick-korgen ska fyllas med godsaker och badkläderna ska packas med! Får se om man kan sitta efter det!

Bildbevis på spektaklet idag? Jo, det kanske det blir😉

2 thoughts on “Eldprovet? Jag ska visa mig offentligt i en One Piece idag!

  1. Du är bäst Lotta! Du kommer att va snyggast i din One Piece😉 Drar du ner dragkedjan lite extra så är det inte många som kommer att minnas overallen =)

  2. Ja gör som Eva förslår…🙂 Kommer att titta på TV men bildbevis vill jag ha om jag missar dig. Trevlig helg,

Kommentera

