Bekvämt, tråkigt eller kanske lite galet men kul!?

Nu har det regnat oavbrutet i ett antal dagar och jag är upppriktigt less!
Dessvärre har jag dessutom skylt på regnet och haft det som en riktigt usel ursäkt vilket har gjort att jag inte har tränat. Jag har inte ens tagit mig till simhallen! Jag känner mig lat och bekväm och fruktansvärt uttråkad.

I går skulle vi ha cyklat in till stan och haft en härlig dag med god mat, dryck, skratt och musik men på grund av vädret ställde vi in det. I stället städade vi i 6 timmar. Nä, vi har inte sååå skitigt hemma men vi formligen gnugga skiten ur oss. Högt, lågt, lister, knäskura, lyfta, flytta, putsa, torka ja ni vet en sån där städning man tyvärr gör för sällan men känslan efteråt är fantastisk.

Men nu räcker det med gnäll! Det spelar verkligen ingen roll längre om det regnar. Jag har regnkläder, paraplyer, gummistövlar och jag är envis som få. Här ska tränas!

image

Och just idag är det inte vilken träning som helst som står på schemat! I dag är det dancewalk! Jag har skrivit ett inlägg om det förr om Ben Aaron och hans uppmaning ”it’s time to dance walk baby” http://www.facebook.com/events/267420560020726/

Det kommer dance walkas i Malmö och Stockholm på en och samma gång och jag hoppas flera bestämmer sig för att ta tillbaka kommandot från vädergudarna!

För hur det än är, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Dags att investera i träningskläder så har jag en dålig ursäkt mindre.

Hopppas vi ses på Sergels Torg kl 12.45! I Malmö börjar det 13.00 på Gustav Adolfs torg.

Kommentera

