She’s back!

Latmasken!

Här har man gjort ALLT rätt! Jag har ätit rätt, jag har motionerat rätt, jag har gått och mått som en kunglighet och det har känts sååå vansinnigt bra!

Men så en dag så är hon där! Latmasken. Jag trodde på allvar att hon var long gone men närå, hon hittade tillbaka.

Den 5/6 är sista gången jag reggade något på runkeeper. Det är 6 dagar sen! Jag har alltså inte rört mig sen förra tisdagen.

Och dessutom har fotbolls-EM börjat!
Jag är en sån där som är intresserad av fotboll och tycker det är kul att titta på. Att det sen dessutom är gott att ta en öl till… :P

Så vad har jag då haft att skylla på?
6/6 nationaldagsfirande.
7/6 dagen efter firande😛
8/6 EM startade ju!!
9/6 nääää det regnar ju… sen är det EM
10/6 måste nog till IKEA en sväng sen sa dom på vädret att det ska börja regna på dan

Men för att vara lite duktig drack jag bara 33 cls ölburk(ar).

Vad kunde jag ha gjort?
6/6 Gjorde inget mellan 09.00-12.00
7/6 ja men en promenad för friska luftens skull!
8/6 Lunchpromenad? En 20-30 min innan fotbollen?
9/6 Du har simkort lilla gumman!
10/6 Cykla till IKEA är en bra idé!  

Som straff har jag precis ringt och köpt träningskort för ett år och stå upp och arbeta HELA TIDEN!

Allvarligt, jag förstår inte hur det kan hända när man är i ett sånt flow. Hur kan den här latmasken som jag vräkt för längesen hitta tillbaka?!

Jag känner mig ofit, irriterad, avundsjuk på alla som tränat och dessutom sover jag sämre igen. Det är ju dessutom inte bara träningen jag slarvat med utan även maten. I går, stuvade makaroner och köttbullar utan grönsaker och jag lovar, portionen var inte liten. I helgen så har nachos chips funnits på borden och till det ska man dippa! Gräddfil och salsa. Jo serru att hej vad det går åt helvete när latmasken hittat tillbaka.

Men nu jäklar! Min första åtgärd är att göra ett träningsschema för veckan som kommer. Varje utförd träning= pengar i bössan. Pengarna ska jag sen använda för att boka en Spa-resa till Nådedal. Inte ouppnåligt. Biljettpris ca 1500 kr för hela trippen. Varje träning ska belönas med ..20-40 kr beroende på intensitet.
Jag ska göra mat-schema och jag ska INTE dricka öl till varje match!

Dessutom ska jag göra klart min JAG- mindmap! Det är slut på ursäkter.

Jag ger mig själv IG för dåligt uppförande!

Nu kanske ni tycker jag är för hård mot mig själv men va inte oroliga, det är jag inte men även jag behöver sparkar i baken och bäst på att sparka är jag själv🙂

2 thoughts on “She’s back!

Kommentera

