Vad glad jag blir!

I går kväll var vi ute på bowling med vår avdelning på jobbet och i vanlig ordning checkar jag in och tar en bild till facebook. Efter en liten stund får jag ett meddelande med en så fin komplimang och jag blir alldeles rörd!

En av mina goa kollegor tar sig tiden att skriva detta till mig! TACK Niklas! Det värmde så in åt norden!

Förr, på den tiden när jag bantade (låter nästan som ”På min gata där jag bor ;)) så hade jag en otroligt konstig självbild. Min hjärna, kropp och spegelbild såg absolut inte samma sak och komplimanger kunde jag inte ta emot. Jag kände det nästan som ett hån. Idag har jag lärt mig. Det är så här jag ser ut nu! Jag tittar inte på mig hur jag kommer se ut sen eller om ett år eller efter ett par månader på gymmet utan nu är jag här och nu och det får helt enkelt vara bra så!

Jag har lärt mig att tro på mig själv och det jag ser i spegeln. Jag har accepterat min nuvarande vikt utan krusiduller. Förr var allt en resa mot ett mål jag aldrig uppnådde. Nu är varje dag en ny dag här och nu så därför kan jag också ta emot och bli glad när man får en sån där härlig komplimang!

Jag älskar citat så när jag kommer på ”the grej of the day” så brukar jag kolla på livet.se efter roliga citat men idag blev jag nästan liteputt. Alla citat om komplimanger är lite småelaka.Men så såg jag… alla som sagt dessa ”bevingade” ord är för mig helt okända personer. Dom menar på att ”en komplimang är en vänlig sanning med lite smink på”. Vaddå med lite smink på? En komplimang är väl något man ger om man tycker något är positivt? Varför ska man annars ge en komplimang?

Nä vi får skärpa oss lite och hjälpas åt att sprida härlig och ärlig glädje här i livet!

 PS! Jag vann bowlingen :mrgreen:

 

 

One thought on “Vad glad jag blir!

  1. Bra Lotta! Du är bäst! Och jag har sagt det förut, du är otroligt inspirerande! =o)

Kommentera

